نوشته شده توسط : ali

با دقت بر بسته بندی کالای خریداری شده ممکن است علامت یا علایمی مانند آرم استاندارد ایران، CE، ISO 9001:2000، ISO 14001:2004، OHSAS 18000، HACCP یا … را مشاهده کنید.

هرکدام از این علایم نشان دهنده پیامی هستند، مثلا HACCP فقط بر روی محصولات غذایی مشاهده می شود ونشان دهنده سلامتی ایمن بودن مواد غذایی است که در خط تولید آن نقاط بحرانی شناسایی و کنترل می شوند.

ISO 9001:2000 یعنی سازمان تولید کننده آن محصول از نظام کیفیت خاصی برخوردار است. CE مجوز ورد کالا به بازار اروپا و GS مجوز ورود کالا به بازار آلمان است. ISO 14001 و OHSAS به ترتیب بیانگر نظام مدیریت زیست محیطی و ایمنی و بهداشت شغلی هستند. به عبارت دیگر علایم استاندارد اجباری ایران، CE و CS جزو استانداردهای محصول و استانداردهای ISO14001 & OHSAS18001 جزو استانداردهای مدیریتی محسوب می شوند. معمولا گفته می شود صنعت کشور ما 10 تا 30 سال از آخرین تکنولوژی عقب تر است، اما خوشبختانه در صنعت استانداردهای مدیریتی مانند ایزو اینگونه نیست و به محض تدوین استانداردی جدید، متخصصان ما نسبت به ترجمه و انتشار آنها اقدام می کنند. استانداردهای ISO 22000:2005 مربوط به زنجیره صنایع غذایی و ISO 27001:2005 مرتبط با نظام مدیریت امنیت اطلاعات نمونه هایی از این استانداردها می باشند که به تازگی از تدوین نسخه اصلی آنها می گذرد.

استاندارد کردن و استاندارد از پایه های علم و فناوری است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقشی به سزا دارد و باید در جهت افزایش سطح کیفیت ها تلاش کرد تا به فناوری پیشرفته تولید هر محصول نایل آمد. اغلب چنین می پندارند که استاندارد فقط برای حفظ منافع مصرف کننده است. البته این نظر تا حدی صحیح است و استاندارد به نیازهای فردی و اقتصادی مصرف کنندگان توجه دارد، اما استحکام صنعت و فناوری را نیز در نظر دارد و می توان گفت که سود حاصل از رعایت استاندارد برای تولیدکنندگان بیش از مصرف کنندگان است، زیرا صرفه جویی های حاصل از کاهش انواع قطعات و مواد اولیه غیر ضروری و ضایعات، به قدری چشمگیر است که هر گونه سرمایه گذاری در زمینه استاندارد سازی فرآورده ها و خدمات را برای صاحبان صنایع موجه می سازد، به طوری که آنان در اندک زمان می توانند نتایج محسوس آن را به صورت مبالغ ذخیره شده مشاهده کنند.

با اجرای درست قوانین و مقررات استاندارد هزینه های انبارداری و ساخت ابزار و ماشین آلات کاهش می یابد، فرایند تولید منظم می شود، آرایش عملکرد کارخانه ها به نحو متعادلی تنظیم می گردد، نگهداری اسناد، نقشه ها و طرح های مربوط به تولید محصولات طبق یک نظام دقیق بازیابی سریع، طبقه بندی و بایگانی می شود، همکاری میان واحدهای گوناگون هر سازمان یا کارخانه برای پیشبرد فرآیند تولید میسر می شود، تفاهم کارکنان در مسائل فنی تحقق می پذیرد و سرانجام با تولید کالای کیفیت دار و بسته بندی مطلوب، رضایت مصرف کنندگان نیز جلب می شود و به این ترتیب استاندارد شالوده استواری را برای پیشرفت و توسعه صنعت و اقتصاد فراهم می سازد.

در جهان صنعتی امروز همه چیز دست تحول است در این عرصه استانداردهای جدیدی که به مدیریت کیفیت موسوم است فقط به نتیجه محصول نهایی بسنده نمی کند، بلکه یک خط تولید را از ابتدا تا انتها زیر نظر می گیرد.

این مدیریت برنامه ریز و هدفمند زندگی و پویایی را به بخش های سازمانی هدیه می دهد. سرمایه گذاری در جهت بهبود کیفیت کالاهای تولیدی برای پاسخ گویی به نیازهای مصرف کنندگان داخلی و راهیابی کالاها به بازارهای جهانی و کاهش واردات، مهمترین اصل در خط مشی توسعه اقتصادی است هر کشور در حال توسعه که افزایش و بهبود ظرافت صنعتی را در رأس برنامه های خود قرار داده باشد، در می یابد که استاندارد نمودن شاخص های تولید و خدمات و همچنین سنجش و کنترل کیفیت محصولات از جمله نکات اصلی در برنامه های توسعه است.



:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

چه کسی سود می برد؟

سازمان ها برای حفظ موقعیت بازار ملی و بین المللی خود، می بایست با هدف تولید محصول و همچنین استفاده از فرایندهای با کیفیت ، در بازار رقابت برای بهبود گام بردارند. از این رو برای نیل به این مبهم استفاده از سیستمی مشخص که در عرضه بین المللی بارها مورد استفاده قرار گرفته باشند ، توصیه می شود.

چه چیزی به دست می آید؟

• تحقق یافتن اهداف سازمان

• وضوح و شفافیت فرآیندهای داخلی سازمان و استفاده بهینه از موقعیتها

• جلوگیری و پیشگیرانه عمل نمودن به جای اصلاح خطاها

• بهبود فعالیتها و ارتقاء کارآیی سازمان از بروز عدم انطباق

• رضایت کارکنان و مشتریان

• صرفه جویی در هزینه و زمان

• بهبود مستمر



:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

همون طور که قبلا در بخش ثبت شرکت در مناطق آزاد توضیح دادیم دولت برخی از مناطق کشور را آزاد کرده است. در واقع مناطق آزاد، مناطقی هستند که دولت به منظور رشد و توسعه اقتصاد کشور برای این مناطق مزایا و قوانین راحتی در نظر گرفته است و از بسیاری قوانین سخت و دست و پا گیر و حتی مالیات معاف کرده است. یکی از این مناطق منطقه آزاد ارس می باشد . این منطقه در شمال غربی کشور قرار گرفته و با کشور های جمهوری آذربایجان و ارمنستان مرز مشترک دارد . در واقع به خاطر وجود رود ارس در این منطقه ، نام این منطقه را منطقه آزاد ارس گذاشته اند .

منطقه آزاد ارس بعد از منطقه آزاد کیش ، بیشترین متقاضی ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری در کشور را دارد به همین دلیل به سرعت در حال رشد و توسعه یافته می باشد . این منطقه دارای امکاناتی نظیر راه آهن ، شبکه های مخابراتی ، برق و آبیاری و مهم تر از همه انبار های گمرکی می باشد که همه ی اینها بازرگانان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را بیشتر ترغیب می کند تا در این منطقه ی آزاد سرمایه گذاری کنند .

به دلایل وجود امکاناتی که در بالا ذکر کردیم و همچنین مزایای و امتیازات فوق العاده و ویژه ای که دولت برای منطقه آزاد ارس در نظر گرفته است ، اتباع کشور های مختلف نظیر ارمنستان ، هندوستان ، ترکیه ، چین متقاضی ثبت شرکت در ارس هستند و هر روز به تعداد متقاضیان ثبت شرکت در ارس اضافه می شود .

نکته : برای ثبت شرکت در ارس ابتدا باید مجوز مربوطه را اخذ کرد سپس بقیه کارهای اداری ثبت شرکت در ارس را انجام داد.

مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس

    انتقال آسان سهام،حتی به سرمایه گذاران در خارج از ارس
    امکان انجام تبادلات ارزی در مقدار بالا
    سهولت در انجام صادرات و واردات با سود دهی بالا برای تجار
    عدم محدودیت در پذیرش سرمایه گذاران خارجی
    معاف بودن از پرداخت سود بازرگانی
    سرعت عمل در انجام امور اداری توسطمدیران ثبت در ارس
    صادرات کالاهای تولیدی با صرف کم ترین زمان با ثبت شرکت درمناطق آزاد ارس
    معافیت مالیاتی (20)ساله برای هر نوع فعالیت های اقتصادی
    صد در صد مالکیت خارجی
    ورود اتباع خارجی بدون نیاز به ویزا




:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت برند یا علامت تجاری اولین و اساسی ترین رکن برای شروع هر کسب و کاری می باشد. در واقع همه ی صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران حرفه ای که بخواهند یک کسب و کار جدید شروع کنند و در آن موفق باشند باید قبل از هر کاری برند و علامت تجاری ( لوگو ) خود را در اداره ثبت علائم تجاری به ثبت برسانند. ثبت برند در مشهد همانند تهران فرآیندی مشابه دارد.ثبت برند موجب افزایش رونق کسب و کار ، شناخته شدن محصول در بازار و افزایش اعتماد مشتریان می شود. متقاضیان می توانند علامت تجاری خود را در قالب های لوگو ، لوگو تایپ ،طرح ، آرم یا نام تجاری به ثبت برسانند . شهر مشهد جز پرجمعیت ترین و صنعتی ترین شهر های ایران می باشد . و یکی از مراکز تولیدی ، بازرگانی و قطب مذهبی ایران می باشد . به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در این شهر تردد زوار نیز به این شهر خیلی زیاد می باشد .بنابراین فرصت های کاری در آن زیاد می باشد و به تبع آن درخواست ثبت برند در مشهد نسبت به بقیه شهر ها نیز زیاد می باشد .

متقاضیان ثبت برند در مشهد باید بدانند که علامت تجاری ثبت شده به مدت 10 سال اعتبار دارد و بعد از آن قابل تمدید می باشد .

مدارک لازم برای ثبت برند در مشهد ( حقیقی )

1.کپی شناسنامه و کارت ملی اشخاص مالک برند

2.نمونه لوگو یا آرم تایپ نوشتاری برند

3.اگر برند لاتین باشد و یا ریشه ی عربی داشته باشد ، اخذ کارت بازرگانی الزامی می باشد .

4.مجوز فعالیت ( پروانه بهره برداری ، جواز کسب و… )

5.ریز اقلام ( مطابق با جواز )

مدارک لازم برای ثبت برند حقوقی در مشهد

1.کپی شناسنامه یا کارت ملی مالک یا مالکین

2.روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت حقوقی

3.نمونه لوگو یا آرم تایپ نوشتاری برند

4. اگر برند لاتین باشد و یا ریشه ی عربی داشته باشد ، اخذ کارت بازرگانی می باشد .

5.مجوز فعالیت ( پروانه بهره برداری ، جواز کسب و … )

6. ریز اقلام ( مطابق با جوا ز )



:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ایران دارای هشت منطقه آزاد تجاری به شرح چابهار، قشم، کیش، اروند، انزلی، سلفچگان، ارس و ماکو می باشد.

چرا ثبت شرکت در این 8 منطقه مزایای خاص خود را دارد و توصیه می شود که در این مناطق شرکت ثبت کنیم؟

با توجه به عدم وجود قوانین پیچیده و دست و پاگیر شما می توانید با سهولت بیشتری در این مناطق ثبت شرکت خود را انجام دهید. شما هر نوع شرکتی که در مناطق آزاد به ثبت برسانید و هر نوع شرکتی راه اندازی کنید از معافیت مالیاتی 2 ساله برخوردار خواهید بود. لازم به ذکر است که اتباع خارجی برای ورود و رفت و آمد به این مناطق نیازی به اخذ ویزا و روادید ندارند. در این مناطق مالکیت خارجی 100 درصدی است. و با توجه به مورد ذکر شده می توانید به راحتی سرمایه گذار خارجی جذب کنید. اگر میخواهید جابجایی ارز با سایر مناطق آزاد به راحتی و آزاد داشته باشید ثبت شرکت در مناطق آزاد این امکان را به شما خواهد داد.همچنین از خدمات پولی و ارزی، انعطاف پذیر نیز برخوردار خواهید بود. خدمات بیمه در این مناطق بسیار گسترده می باشد که خود یک مزیت بزرگ است. همچنین معاملات ارزی نیز به سهولت انجام می شود.

فعالیت های بورس واوراق بهادار در این مناطق وجود دارد، همچنین از فعالیت های این مناطق می تواند به بورس نفت و پتروشیمی هم اشاره کرد، با ثبت شرکت در مناطق آزاد برای وارادات ماشین آلات صنعتی با محدودیت های گمرکی مواجه خواهید شد.

روال کار و انجام هر نوع ثبت شرکت، ثبت موسسه، ثبت آثار و ثبت اختراع در مناطق آزاد به آسانی انجام می شود.

همچنین برای صادرات و ترانزیت کالا تشریفات ساده ای نیز وجود دارد. کالاهای مجاز را می توان به راحتی وارد این مناطق نمود.

تفاوت مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری

این دو منطقه با هم تفاوت های بسیاری دارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در مناطق ویژه آزاد، معافیت مالیاتی به مدت 15 تا 20 سال لحاظ می شود. اما در مناطق ویژه قوانین مالیاتی دقیقا شبیه به داخل کشور است.

فروش کالا به صورت خرده فروشی در مناطق ویژه اقتصادی فقط برای اتباع خارجی امکان دارد اما در مناطق آزاد هم خارجی ها و هم ایرانی ها می توانند این کار را انجام دهند.

نکته بعدی در مورد روادید اتباع خارجی است. برای این مورد، در مناطق ویژه باید طبق قوانین داخل کشور امور انجام شوند اما، برای مناطق آزاد قوانین خاص خود را دارند و از قوانین داخل ایران پیروی نمی کنند.



:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو:

شهرستان ماکو در شمال غربي ايران (استان آذربايجان غربي) واقع شده است که از شمال به رودخانه قره سو و کشور ترکيه، از شرق به رودخانه ارس و جمهوري آذربايجان (خود مختاري نخجوان) و از مغرب به جمهوري ترکيه و از جنوب به شهرستان خوي محدود است. به خاطر این موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد ماکو یکی از مناطق مناسب جهت ثبت شرکت و سرمایه گذاری است.

مدارک لازم براي ثبت شرکت با مسئوليت محدود در ماکو بايد تهيه نمود:

1 . دو نسخه شرکت نامه که تکميل شده و به امضاء کليه شرکاء رسيده باشد

    دو نسخه تقاضانامه که تکميل شده و به امضاء کليه شرکاء رسيده باشد.
    دو نسخه اساسنامه که تمامي صفحات آنها به امضاء کليه شرکاء رسيده باشد.
    دو نسخه صورتجلسه مجمع موسس ، تکميل شده و به امضاء شرکاء و مديران رسيده باشد.
    فتوکپي صفحه اول شناسنامه همه ي اعضا و مديران شرکت
    تقويم نامه سرمايه غير نقدي توسط شرکاء
    فتوکپي مجوز فعاليت اقتصادي به نام شرکت که به وسيله مديريت بازرگاني صادر شده باشد
    تاييد هزينه هاي مربوط به ثبت شرکت و ثبت آگهي ، پس از تکميل همه اسناد
    پلمپ دفتر تجاري شرکت -1 عدد دفتر کل و 1 عدد دفتر روزنامه- در گام آخر

مدارک لازم براي ثبت شرکت سهامي خاص در ماکو بايد تهيه نمود:

    دو نسخه اظهار نامه تمام شده و به امضاء کليه سهامداران رسيده باشد.
    دو نسخه اساسنامه تمام شده و تمامي صفحات به امضاء سهامداران رسيده باشد.
    دو نسخه صورتجلسه مجمع موسس که به امضاء کليه سهام داران و بازرسان رسيده باشد.
    دو نسخه صورتجلسه اولين جلسه هيات مديره که به امضاء همه مديران رسيده باشد.
    فتوکپي صفحه اول شناسنامه کليه مديران، سهامداران و بازرسان.
    گواهي يکي از بانک هاي ماکو که بيان کننده ي پرداخت حداقل سي و پنج درصد سرمايه باشد
    تقويم نامه سرمايه غير نقدي به وسيله کارشناس رسمي دادگستري به شرطي که همه يا بخشي از سرمايه شرکت به شکل غير نقدي باشد
    فتوکپي تصديق کارهاي اقتصادي به نام شرکت که به وسيله مديريت بازرگاني ارايه شده باشد
    تاييديه هزينه هاي ثبت شرکت و درج آگهي پس از تکميل کليه مدارک
    پلمپ دفاتر تجاري شرکت در مرحله پاياني ثبت

نکاتی که براي فعاليت در منطقه آزاد-صنعتي ماکو بايد بدانيد:

پيش از تمام کردن اسناد واجب است تاييد کارهاي حقوقي در زمينه نام شرکت دريافت گردد. اسناد تقديم شده تا آنجا که مقدور است با ماشين تحرير نوشته شود در صورتيکه اوراق بدست نويس باشند واضح و بدون خط خوردگي و با يک دست خط نوشته شود.

درخواست کنندگان مي توانند به راحتي با دريافت صندوق پستي از اداره ، شرکت خود را به ثبت برسانند

بر اساس بند چهارده قوانين ثبت شركتها ، همه ي افراد حقيقي ايراني كه بر اساس ضوابط تجارت به فعاليت هاي تجاري در منطقه مشغول هستند مکلفند اسم خود يا مديران را بر پايه ي قوانين اين مصوبه نهايتا در بازهي زماني 3 ماه از وقت آگاه کردن بخش ثبتي در دفتر تجارتي بخش ثبتي به ثبت برسانند

معادل بند شش قوانين ثبت شركتها در مناطق آزاد تجاري – صنعتي ماكو، بخش ثبتي سازمان ، متقاضيان شركتهايي كه محل تجارتخانه ي آنها ، ناحيه صنعتي ماکو مي باشد و از اداره پروانه کار گرفته اند را از سازمان ثبت ماكو دريافت مي نمايد .

لازمه مشمول شدن معافيت مالياتي ، اخذ تصديق کارهاي بازرگاني از نهاد منطقه آزاد-صنعتي باکو مي باشد.

تصديق هاي مالياتي 1سال سنديت دارد و هر سال با اعمال قوانين عنوان شده از سازمان ، تمديد مي شود.

سهمیه ي اطلاعاتي كه در اسناد ثبتي نوشته شده امکان تغيير را دارد و با احترام به ضوابط تجارت، مي تواند تغيير داشته باشد.

 

 مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو:

1-از پرداخت مالیات معاف می شوند

2-معاف از پرداخت گمرک برای ورود کالا

3-قوانین و مقررات سختی برای ثبت شرکت در این مناطق وجود ندارد

4-ترانزیت که به صورت محلی ،ملی و بین المللی انجام می شود

5-تجارت بین ایران و اروپا به راحتی انجام می شود

6-وارد شدن کالا نیاز به پرداخت حقوق ورودی ندارد

7-صادرات کالا به راحتی انجام می شود

8-هم جوار بودن با مرز بازرگان

9-برای کالاهایی که از این مرز خارج می شوند گواهی مبدا صادر می شود

10- تاسیس بانک در این منطقه که اعتبار ان توسط سرمایه گذلران داخلی و خرجی تامین می شود



:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

1 – شرکت تعاونی مرز نشینان

2 – ملوانان ایرانی شاغل در شناورهایی که در بین سواحل ایران و سایر کشورها در تردد هستند.

3 – پیله وران

4 – کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور در صورت داشتن کارنامه شغلی از وزارت کار.

5 – کالاهایی که صدور آنها به تشخیص گمرک برای فروش نیست.



:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

1 –  ثبت سفارش و ترخیص کالا
2 –  واردات از مناطق آزاد
3 –  مبادرت به حق العمل کاری در گمرک
4 –  صادرات کلیه کالاهای مجاز
شرایط صدور

الف) اشخاص حقیقی ایرانی

داشتن حد اقل 21 سال تمام.

برگ پایان خدمت نظام  و یا برگ معافیت برای آقایان.

داشتن سه سال سابقه فعالیت های تجاری / تولیدی به تائید دونفر از دارندگان کارت بازرگانی و یا داشتن مدرک مجوز تولید صادره یکی از وزارتخانه متبوع.

داشتن محل کسب ( متناسب با رشته فعالیت ) اعم از ملکی/استیجاری.

داشتن دفاتر قانونی با ارائه اظهار نامه های ثبتی.

داشتن حساب جاری معتبر نزد یکی از بانک‌های عامل کشور.

ب) اشخاص حقیقی غیرایرانی

داشتن کلیه شرایط مقرر برای اشخاص ایرانی به استثنای برگ پایان خدمت نظام/معافیت.

داشتن پروانه کار و اقامت معتبر.



:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مهر 1397 | نظرات ()