ثبت شرکت در چین
نوشته شده توسط : ali

در چین،شرکت های شرقی و غربی فعالیت های خود را در قالب حقوقی مشارکت تجاری انجام می دهند ولی مالکیت وسایل تولید در کل کماکان توسط دولت کنترل می شود.در شرکت های سهامی امور مرتبط با سیاست عمومی شرکت توسط هیئت مدیره و بازرس انجام می گیرد و کمیته اجرایی نیز به اجرای امور تجاری می پردازد.در مشارکت تجاری میبایست یکی از شهروندان محلی چین رسما به سمت رئیس هیات مدیره منتصب شده و یک شرکت خارجی به عنوان عضو هیئت با برخورداری از حق وتوو به منظور اجتناب از حاکمیت اکثریت برگزیده شود.آزاد سازی سرمایه گذاری خارجیان و مبادلات ارز و نرخ تبدیل وام های خارجی و تجارت کالا و خدمات سبب جذب سرمایه های خارجی شده است.ارتباط سازمان یافته ی چین با جهان خارج و انتقال تکنولوژی و دانش فنی سبب رشد سریع اقتصادی این کشور گشته است.چین این امکان را برای صاحبان مشاغل به وجود می آورد تا از طریق ارائه محصولات ارزان قیمت با کیفیت بالا،قدرت رقابت اقتصادی کسب نمایند در حقیقت هنر چینی ها در ارزان تمام کردن کالا با کیفیت قابل رقابت می باشد که حجم صادرات آن کشور در سال های گذشته رشد فراوانی داشته است.کشور چین با وجود داشتن نظام سوسیالیستی و حزب کمونیست حاکم توانسته سیاست محصلت گرایی (pragmatism) را در خدمت اقتصاد آزاد،در پیش گیرد و تنظیم قراردادهای مشارکت بازرگانی بین المللی در حصول به اهداف فوق موفق بوده است.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در چین

1.افتتاح حساب بانکی به نام شرکت در چین

2.احداث کارخانه و یافتن دفتر کار مناسب در شهرهای مختلف چین

3.یافتن شرکای تجاری مناسب براساس نیاز طرف ایرانی

4.استخدام کارکنان محلی و خارجی برا ساس نیازهای مشتریان

5.ثبت قانونی در چین و همچنین ثبت دفتر نمایندگی شرکت ایرانی در در این کشور

6.دریافت گواهینامه های رسمی و مختلف بر اساس نوع کار در شرکت،کالا و خدمات.

7.ترجمه همزمان در مذاکرات و ترجمه رسمی مدارک به زبان انگلیسی و فارسی و بالعکس.

8.انجام خدمات حسابداری،حسابرسی و امور مربوط به مالیات شرکت و پرسنل شاغل در چین.

9.انجام مذاکرات با تامین کنندگان مواد اولیه،تجار

 

شرکت مسئولیت محدود در چین WFOE

این نوع ثبت شرکت در چین محبوبترین نوع ثبت شرکت در چین در میان سرمایه گذارانی است که تمایل دارند در یکی از زمینه های زیر به فعالیت بپردازند: تجارت، تولید، گسترش نرم افزار، خدمات مشاوره ای و مدیریتی و سایر فعالیت های سود ده. بسیاری از شرکت های خارجی این نوع ثبت شرکت در چین را انتخاب میکنند به دلیل اینکه این نوع ثبت شرکت در چین شرکت 100% سهام را به نام سهامداران خارجی خواهد داد.

دفتر نمایندگی در چین:

دفتر نمایندگی محلی است به نمایندگی از شرکت ثبت شده در چین که روابط بین شرکت مادر و دفتر نمایندگی را مدیریت میکند.

شرکت مادر خارجی باید سابقه ای بیش از 2 سال داشته باشد. یک دفتر نمایندگی به عنوان یک نهاد مجری قانونی شناخته نمیشود، نمیتواند هر فاکتوری را صادر کند و هر درآمدی را بدون مالیات متعلق به خود بداند، تمامی هزینه های یک دفتر نمایندگی باید توسط شرکت ثبت شده در چین تامین شوند.

ثبت شرکت در چین JV:

این مدل از شرکتھا دو یا چند مليتی متداول ترین شيوه حضور خارجيان در کشور دیگری بعنوان سرمایه گذار می باشند. در این مدل که بر اساس سھام متقابل و روابط تجاری یکسان بنا می شود.دولت چين ھمواره سرمایه گذارن خارجی را به انتخاب این مدل تجاری تشویق کرده است و آنرا بھترین شيوه حضور خارجی ھا در عرصه توليد محصولات و بکارگيری تکنولوژی ھای مدرن می داند بطوری که بسياری از توليدات ارزان قيمت چينی ھمواره محصول شرکتھای JV بوده اند همچنین در برخی از موارد که دولت کنترل فعالیت در آن زمینه را در دست دارد تنها راه تاسیس شرکت، شیوه JV است مانند رستوارن داری، ساختمان و راه سازی و تولیدات صنایع خودرو و وابسته به آن و لوازم بهداشتی و آرایشی و …

دفتر نمایندگی

دفاتر نمایندگی ابزارهای ارزان و مفیدی برای حضور تجاری در چین هستند، به شرط اینکه با دقت آغاز کنید.

دفاتر نمایندگی عموماً می توانند به ایجاد ارتباط میان شرکت مادر درخارج و مشتریان یا عرضه کنندگان بالقوه در محل، انجام تحقیقات بازار، اقدامات مقدماتی برای شرکت هلدینگ، کنترل کیفیت و غیره بپردازند. مطابق فرآیند تعریف شده برای ایجاد دفتر نمایندگی، اخذ ویزای کار، اجازه اقامت و استخدام نیروی محلی بطورقانونی مجاز است وراه را برای بررسی های بیشترجهت تأسیس شرکت تجاری در آینده هموار می سازد. دفاتر نمایندگی ابزار مناسبی برای شرکت در مناقصات بین المللی، خرید محصولات تولید داخل برای صادرات یا بنگاه هایی که علاقه مند به فروش محصولات خارجی در داخل هستند می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: