ثبت شرکت در ایتالیا
نوشته شده توسط : ali

ایتالیا، یکی از مهمترین کشورهای اتحادیه اروپا است و بدون شک دارای میراث فرهنگی و تاریخی فوق العاده غنی است. موقعیت جغرافیایی آن به سرمایه گذاران دسترسی آسان به بازارهای جنوبی، مرکزی و شمال اروپا و همچنین به بندرهای مدیترانه را می دهد. بسیاری از شرکت هایی که در ایتالیا شروع به کار می کنند، فعالیت تجاری یا واردات و صادرات را شامل می شوند. ایتالیا ، جایگاه بعضی از مارک های معروف و لوکس در جهان است. برخی از مهمترین بخش های سرمایه گذاری خارجی عبارتند از: گردشگری، صنایع غذایی، کشاورزی، تولید و یا بخش املاک و مستغلات.

هنگامی  که یک سرمایه گذار خارجی تصمیم به باز کردن یک شرکت در ایتالیا می گیرد، باید از هزینه کلی این عملیات آگاه باشد، که شامل یک بخش ثابت حداقل سهم سرمایه، هزینه های مقامات ایتالیایی، هزینه های بانکی و بخش متغیر، پرداخت دستمزد وکیل یا متخصص در شکل گیری شرکت که به او در روند ثبت شرکت کمک خواهد کرد، است. اولا، کارآفرین باید نوع شرکتی که می خواهد در ایتالیا راه اندازی کند را انتخاب کند و سپس حداقل سهم سرمایه برای ایجاد شخصیت حقوقی شرکت و مقدار لازم برای تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را تهیه کند. برای اساسنامه شرکت جدید نیاز به خدمات یک دفتر اسناد رسمی را دارد که شامل هزینه است. کارآفرین نیز باید برای ثبت نام شرکت جدید و برای باز کردن یک حساب بانکی هزینه پرداخت کند.

انواع شرکت ها در ایتالیا:

شرکت مسئولیت محدود (Srl – Societa a responsabilitalimitata):

حداقل ده هزار یورو برای تاسیس این نوع شرکت در ایتالیا لازم هست. سهامداران براساس سهمشان مسئولین دارند. سرمایه ها تقسیم به آورده می شود و نمی تواند در بازار بورس لیست شود.

تعاونی  (SpA – Societa per azioni):

این نوع از شرکت اساسا برای تجارت های بزرگ طراحی شده است و حداقل دو سهامدار لازم است که باید 120 هزار یورو سرمایه اولیه فراهم کنند. سرمایه نیز به سهام تقسیم می شود که می تواند در بازار سهام اظهار شود.

طرفیت و مشارکت کلی: General Partnership (Snc – Societa in nomecollettivo):

این نوع شرکت ایجاب می کند که حداقل دو شخص یا دو شخص حقوقی با یکدیگر جوینت شده و یک قراردادی برای فعالیت تحت نام یک شرکت امضا کنند. هیچ سرمایه اندکی هم مورد نیاز نیست. در این صورت که یک مشارکت کلی وجود دارد، همه اعضا با مسئولیت کامل می باشند.

مشارکت محدود: Limited Partnership (Sas – Societa in accomanditasemplice):

شرط اصلی برای ایجاد این نوع مشارکت مانند مشارکت کلی است. حداقل یک طرف باید محدود شود با مسئولیت محددود و یک طرف کلی است با مسئولیت کامل برای تعهدات شرکت

مشارکت محدود به واسطه سهام Partnership Limited by Shares (Sapa – Societa in accomandita per azioni):

دو یا افراد بیشتر باید با یکدیگر متحد می شوند. این نوع شراکت شباهت بسیاری به مشارکت محدود دارد که حداقل یک طرف باید مسئولین محدود و طرف دیگر باید عضو کلی باشد.

ایجاد شعبه branch  در ایتالیا:

یک شعبه در خاک ایتالیا به منزله ادامه شرکت خارجی در خاک این کشور تلقی می شود. نمی توان شعبه را بعنوان یک واحد حقوقی مجزا ثبت کرد. همه مسئولیت ها متوجه شبعه مادر هست و سرمایه ضروری نیز از سوی شرکت مادر فراهم میگردد.

حق و تکلیف شعبه در ایتالیا:

یک شعبه می تواند 1- صورت حساب ها را صادر کند و 2- کارمندان را خود استخدام کند و 3- فعالیت های تجاری تحت نام شرکت خارجی انجام دهد.

اگر شعبه در نظر دارد اشخاصی را استخدام کند باید در اداره کار ایتالیا ثبت شود . در زمان تاسیس شعبه در ایتالیا، باید سوابق مالیاتی ملحوظ شده و شعبه باید حساب ها و دفاتر حسابداری خود را نیز حفظ کند. اسناد حسابداری باید به آژانس درآمد محلی بهمراه مالیات بردرآمد  و مالیات بر ارزش افزوده ارسال شود.

تفاوتی که بین شرکت محلی و شعبه خارجی وجود دارد این است که شعبه باید حساب مالی شرکت مادر و گزارش حسابرسی را نیز تهیه کند. قوانین ایتالیا ایجاب می نماید گزارش های مربوط به سود شرکت مادر با ترجمه معتبر ایتالیائی در محل نگهداری شود.

مزایای ثبت شرکت در ایتالیا:

1.مالکیت ۱۰۰% (بدون نیاز به شریک محلی(

2.دسترسی به تمام نواحی اروپای شینگن برای مسافرت، تجارت و اقامت طولانی مدت

3.امکان درخواست اقامت دائم پس از ۳ سال

4.امکان درخواست پاسپورت ۵ سال بعد از اخذ اقامت دائم

5.امکان اخذ آسان ویزا برای تمامی نقاط دنیا

6.افتتاح حساب شرکتی و شخصی

7.استفاده از مارک تجاری (برند) اروپائی

8.قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در ایتالیا:

1.نام شرکت (توسط خود شما ارائه میشود)

2.پر نمودن فرم ثبت شرکت در ایتالیا

3.اسکن پاسپورت سهامداران و مدیرعامل

4.طرح توجیهی اقتصادی ( Business Plan )

5.سند مالکیت و پرینت حساب بانکی

6.کپی از آخرین مدرک تحصیلی‌

7.وکالتنامه (که باید توسط موکل امضا شود)





:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: