نوشته شده توسط : ali


قانون تجارت متأسفانه تعریفی برای شرکت ننموده و تفاوت¬های شرکتهای تجاری با شرکتهای مدنی را برنشمرده، ولی ماده 571 قانون مدنی ایران شرکت را شرح ذیل تعریف نموده است:

«شرکت عبارت است از اجتماع حقوق مالکین متعدد در شیئى واحد به نحو اشاعه».

شرکت از نظر قانونی مدنی ایران یا اختیاری است یا قهری و شرکت اختیاری یا در نتیجه عقدی از عقود حاصل می¬شود یا نتیجه عمل شرکاء قبیل مَزج اختیاری، یا قبول مالی، مشاعاً، در ازا (مقابل) عمل چند نفر و نحوه اینها. (ماده 573 قانون مدنی) بنابراین شرکتی که توسط شرکاء شرکتهای مدنی برای اشتغال جهت کسب منفعت ثبت شرکت میشوند، شرکتی است اختیاری که نتیجه عقدی عقود حاصل می¬شود. این گونه شرکتها دیرباز اغلب نظام¬های حقوقی دنیا شناخته شده و متداول بوده است. با این توضیح که البته شرکتی که توسط مؤسسين يك شركت سهامی (یا تحت قانون تجارت) بوجود می¬آید نیز متأثر یک نوع عقد یا پیمان اختیاری است که اساس آن را توافق و تعهدات متقابل اعضاء یکدیگر تشکیل می-دهد النهایه دولت نیز خاطر اهداف ملی و حفظ حقوق عمومی و اجرای بعضی برنامه¬های اجتماعی و اقتصادی خود برخی مقررات و قواعد آمره را تشکیل شرکت مؤسسين تحميل مى¬نمايد و این نظر می¬توان گفت که شرکتهای تحت قانون تجارت کلیه کشورها پدیده¬های تقریباً نو و جدیدی هستند با قواعد و مقررات مخصوص خود که حفظ حقوق جمعی شرکاء لحاظ حفظ منافع عمومی و اجتماعی آنها تا اندازه¬ای مورد توجه قرار گرفته است.

عقد عبارتست از این که یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد، (ماده 183 قانون مدنی)، بدیهی است تعریفی که قانونگذار عقد قانون مدنی ایران نموده با توجه پیشینه تاریخی و بحث¬های مفصل و مشروحی که حقوقدانان عقد و عهد نموده¬اند، تعریف کاملی نیست و ناظر یک بخش عقود یعنی عقد عهدی است و اجمالاً باید گفت که تعریف مذکور شامل عقود تملیکی مانند بیع و غیره نمی¬شود و مستفاد عمومات قانون مدنی عقود قراردادهایی گفته می¬شود که دارای قالب¬ها، آثار و نتایج پیش تعیین شده و مشخص فقهی باشند مانند بیع و اجاره و جعاله و عهود قراردادهایی گفته می¬شوند که دارای این خصوصیات نباشند و تا اندازه¬ای قصد و نظر و اراده آزاد طرفین انعقاد این گونه قراردادها و آثار و نتایج آن دخیل باشد. قراردادهای بین المللی و مقاوله نامه¬ها، موافقتنامه¬ها، مفارقت نامه¬ها، قراردادهایی مانند بیمه و پیمانکاری و غیره را می¬توان ردیف و زمره عهود محسوب نمود، عقود دو گروه بزرگ تقسیم می¬شوند عقود جائز و عقود لازم، عقد لازم را جز مواردی که قانون مشخص شده نمی¬توان فسخ نمود این گونه عقود موت احد طرفین بر هم نمی¬خورد و آثار و نتایج آن وراث آنها منتقل می¬شود مانند بیع و اجاره و عقد جائز عقدی گفته می¬شود که طرفین می-توانند هر زمان که اراده نمایند با شرایطی آن را فسخ نمایند، این گونه عقود با فوت یکی طرفین هم گسیخته می¬شود مانند وکالت و ودیعه، اقسام عقود با فوت یکی طرفین هم گسیخته می¬شود مانند وکالت و ودیعه - اقسام عقود و فروع مختلفه آن خارج بحث و حوصله این مطلب است و علاقمندان باید این گونه مباحث را در کتب حقوق مدنی جستجو نمایند.

 



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



بخش اول

نام، موضوع، مدت و مركز اصلی شركت

ماده 1: نام شركت : .................................................................................................. (سهامی خاص)

ماده 2: موضوع فعاليت شركت عبارت است از:

.........................................................................................................................................................

ماده 3: مدت شركت

از تاريخ ثبت به مدت نامحدود تعيين شده است.

ماده 4: مركز اصلي شركت و شعبه هاي آن:

مركز اصلی شركت:

..................................................................................... کدپستی : ............................

تبصره: هيئت مديره مي تواند مركز قانوني شركت را به هر كجا كه صلاح و مصلحت بداند منتقل و يا شعبه هايي را تاسيس نمايد.

بخش دوم

سرمايه و سهام

ماده 5: سرمايه

سرمايه نقدي شركت مبلغ ........................... ريال که منقسم به ............ سهم بانام ................ ریالی و .......... سهم بي نام مي باشد و مبلغ .......... ريال نقداً پرداخت و مبلغ .......... ريال بقيه از طرف صاحبان سهام تعهد شده است.

 

ماده 6 پرداخت بقيه مبلغ اسمی سهام:

قسمت پرداخت نشده مبلغ اسمي سهام مذكور در ماده 5 برحسب احتياجات شركت در موعد يا مواعدي كه طبق تصميم هيات مديره تعيين ميشود پرداخت ميگردد و دراين مورد هيات مديره وفق مواد 35 تا 38 لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت اقدام خواهد نمود.

 

ماده7 : اوراق سهام

كليه سهام شركت با نام است. اوراق سهام شركت متحدالشكل و چاپي و داراي شماره ترتيب و حاوي نكات مذكور در ماده 26 لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت مصوب اسفند ماه 1347 بوده و به امضاي دو نفر از مديران شركت كه از طرف هيات مديره تعيين ميشوند خواهد رسيد و به مهر شركت ممهور مي گردد.

ماده8: گواهي نامه موقت سهام

تا زماني كه اوراق سهام صادر نشده است شركت به صاحبان سهام گواهينامه موقت سهم مي دهد كه معرف تعداد و نوع سهام و مبلغ پرداخت شده آن است.

ماده9: غيرقابل تقسيم بودن سهام

سهام شركت غيرقابل تقسيم ميباشد مالكين مشاع مكلفند كه در برابر شركت تنها به يك نفر از خودشان نمايندگي بدهند.

ماده10: انتقال سهام بانام

صاحبان سهام حق انتقال سهام خود را ندارند مگر با موافقت هيات مديره، نقل و انتقال سهام با نام بايد در دفتر ثبت سهام شركت به ثبت برسد و انتقال دهنده و انتقال گيرنده يا نمايندگان قانوني آنها بايد دردفترمركزي شركت حاضرشده نقل و انتقال را گواهي مي نمايند. نقل و انتقال سهام بانام بدون رعايت تشريفات فوق از درجه اعتبار ساقط بوده و شركت كسي را صاحب سهم خواهد شناخت كه سهام با نام او در دفتر سهام شركت به ثبت رسيده باشد و علي الاصول مواد 39 و 40 لايحه اصلاحي قانون تجارت مجري خواهد بود.

ماده 11: مسئوليت صاحبان سهام

مسئوليت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمي سهام آنها است.

 

بخش سوم

تغييرات در سرمايه شركت

 

ماده 12: كاهش يا افزايش سرمايه شركت

هر گونه كاهش يا افزايش در سرمايه شركت با رعايت مقررات لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت مصوب اسفند ماه 1347 صورت خواهد گرفت.

تبصره- اساسنامه شركت نمي تواند متضمن اختيار افزايش سرمايه براي هيات مديره باشد.

ماده 13: حق تقدم در خريد سهام جديد

در صورت افزايش سرمايه، صاحبان سهام شركت در خريد سهام جديد به نسبت سهامي كه مالكند حق تقدم خواهند داشت. ترتيب استفاده از اين حق تقدم طبق مقررات لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت مصوب اسفند ماه 1347 خواهد بود.

بخش چهارم

مجامع عمومي

ماده14- مقررات مشترك بين مجامع عمومي

مجامع عمومي عادي سالانه و مجامع عمومي فوق العاده را هيئت مديره دعوت ميكند هيئت مديره و همچنين بازرس شركت مي توانند در مواقع مقتضي مجمع عمومي عادي را بطور فوق العاده دعوت نمايند. در اين صورت دستورجلسه مجمع بايد در آگهي دعوت قيد شود.

علاوه بر اين سهامداراني كه اقلا يك پنجم سهام شركت را مالك باشند، حق دارند كه دعوت صاحبان سهام را براي تشكيل مجمع عمومي از هيئت مديره خواستار شوند و هيئت مديره بايد حداكثر تا 20 روز مجمع مورد درخواست را با رعايت تشريفات مقرره دعوت كند. در غيراينصورت درخواست كنندگان مي توانند دعوت مجمع را از بازرس يا بازرسان شركت خواستار شوند و بازرس يا بازرسان مكلف خواهند بود، كه بارعايت تشريفات مقرره مجمع مورد تقاضا را حداكثر تا 10 روز دعوت نمايند وگرنه آن گروه از صاحبان سهام حق خواهند داشت مستقيماً به دعوت مجمع اقدام كنند بشرط آنكه كليه تشريفات راجع به دعوت مجمع را رعايت نموده و در آگهي دعوت به عدم اجابت درخواست خود توسط هيئت مديره و بازرسان تصريح نمايند.

ماده 15: شرايط لازم براي داشتن حق حضور و راي در مجامع عمومي

صاحبان سهام يا نمايندگان آنان قطع نظر از عده سهام خود مي توانند در مجامع عمومي حضور به هم رسانند و براي هر یک سهم يك راي خواهند داشت مشروط بر اين كه بهاي مطالبه شده سهام خود را كاملا پرداخت نموده باشند.

ماده 16: محل انعقاد مجامع عمومي

مجامع عمومي اعم از عادي و فوق العاده در مركز اصلي شركت يا در محلي كه در آگهي دعوت صاحبان سهام تعيين مي شود منعقد خواهد شد.

ماده 17: دعوت مجامع عمومي

دعوت صاحبان سهام براي تشكيل مجامع عمومي از طريق نشر آگهي در روزنامه كثيرالانتشار كه آگهي هاي مربوط به شركت در آن نشر ميگردد به عمل خواهد آمد و دستور جلسه و تاريخ و محل تشكيل مجمع با قيد ساعت و نشاني كامل در آگهي ذكر خواهد شد.

تبصره- در مواقعي كه كليه صاحبان سهام در مجمع عمومي حاضر باشند انتشار آگهي و رعايت تشريفات دعوت الزامي نيست.

ماده 18: دستور جلسه

هر گاه مجمع عمومي به وسيله هيئت مديره دعوت شده باشد دستور جلسه را هيئت مديره و هرگاه به وسيله بازرس دعوت شده باشد بازرس معين مي نمايد و هرگاه مجمع عمومي توسط صاحبان سهام دعوت شود دستور جلسه توسط آنان تعيين خواهد شد.

تبصره- دستور جلسه بايد در آگهي دعوت به طور خلاصه ذكر گردد مطالبي كه در دستور جلسه پيش بيني نشده باشد به هيچ وجه در مجامع عمومي مطرح نخواهد شد.

ماده 19: فاصله بين دعوت و انعقاد مجامع عمومي

فاصله بين نشر دعوتنامه مجمع عمومي و تاريخ تشكيل آن حداقل 10 روز و حداكثر 40 روز خواهد بود.

ماده 20: وكالت و نمايندگي

در كليه مجامع عمومي حضور وكيل يا قائم مقام قانوني صاحبان سهام و همچنين حضور نماينده يا نمايندگان اشخاص حقوقي به شرط تسليم مدرك وكالت يا نمايندگي به منزله حضور خود صاحب سهم است.

ماده 21: هيئت رئيسه مجمع

مجامع عمومي توسط هيئت رئيسه اي مركب از يك رئيس و يك منشي و دو ناظر اداره ميشود در صورتي كه تركيب ديگري در اساسنامه پيش بيني نشده باشد رياست مجمع با رئيس هيئت مديره خواهد بود مگر در مواقعي كه انتخاب يا عزل بعضي از مديران يا كليه آنها جزو دستورجلسه مجمع باشد كه در اينصورت رئيس مجمع از بين سهامداران حاضر در جلسه با اكثريت نسبي انتخاب خواهد شد. ناظران از بين صاحبان سهام انتخاب خواهند شد ولي منشي جلسه ممكن است صاحب سهم نباشد.

ماده 22: صورت جلسه ها

از مذاكرات و تصميمات مجامع عمومي اعم از عادي و فوق العاده صورت جلسه اي توسط منشي ترتيب داده مي شود كه به امضاي هيئت رئيسه مجمع رسيده و يك نسخه از آن در مركز شركت نگهداري خواهد شد.

چنانچه تصميمات مجامع عمومي شامل يكي از موارد مشروحه ذيل باشد يك نسخه از صورت جلسه مربوطه جهت ثبت و درج در روزنامه رسمي به اداره ثبت شركتها تقديم ميگردد.

1.انتخاب مديران و بازرسان

2.تصويب ترازنامه

3.كاهش يا افزايش سرمايه شركت و يا هر گونه تغيير در موارد اساسنامه

4.انحلال شركت و نحوه تصفيه آن و ادغام و تركيب شركت

ماده 23: اثر تصميمات

سهامداران حاضر در مجامع عمومي اعم از عادي و فوق العاده كه طبق مقررات قانون و اساسنامه حاضر تشكيل ميگردد نماينده عمومي سهامداران است و تصميمات آنها براي همگي صاحبان سهام ولو غايبين و مخالفين الزام آور باشد.

ماده 24: مجمع عمومي عادي

مجمع عمومي عادي شركت لااقل سالي يك دفعه حداكثر ظرف مدت 4 ماه از تاريخ انقضاي سال مالي شركت منعقد ميگردد.

ماده 25: حد نصاب مجمع عمومي عادي

در مجمع عمومي عادي، حضور دارندگان اقلاً بيش از نصف سهامي كه حق راي دارند ضروري است. اگر دراولين دعوت حدنصاب مذكور حاصل نشد مجمع براي بار دوم دعوت خواهد شد و با حضور هر عده از صاحبان سهامي كه حق راي دارند رسميت يافته و اخذ تصميم خواهد نمود به شرط آنكه در دعوت دوم نتيجه دعوت اول قيد شده باشد.

ماده 26: تصميمات در مجمع عمومي عادي

در مجمع عمومي عادي تصميمات همواره با اكثريت نصف بعلاوه يك آراء حاضر در جلسه رسميت خواهد يافت مگر در مورد انتخاب مديران و بازرسان كه مطابق ذيل ماده 88 لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت عمل خواهد شد.

ماده 27: اختيارات مجمع عمومي عادي

مجمع عمومي عادي مي تواند به استثناء مواردي كه درباره آنها در قوانين تعيين تكليف شده يا اتخاذ تصميم درباره آنها در صلاحيت مجمع عمومي فوق العاده و موسس مي باشد تصميم گيري نمايد.

ماده 28: حد نصاب مجمع عمومي فوق العاده

در مجمع عمومي فوق العاده بيش از نصف سهامي كه حق راي دارند بايد حاضر باشند اگر در اولين دعوت حد نصاب مذكور حاصل نشد براي بار دوم دعوت و با حضور دارندگان بيش از يك سوم سهامي كه حق راي دارند رسميت يافته و اتخاذ تصميم خواهد نمود به شرط آنكه در دعوت دوم نتيجه دعوت اول قيد شده باشد.

ماده 29: اكثريت در مجمع عمومي فوق العاده

تصميمات مجمع عمومي فوق العاده همواره با اكثريت دو سوم آراء حاضر در جلسه رسمي معتبر خواهد بود.

ماده 30: اختيارات مجمع عمومي فوق العاده

هر گونه تغيير در موارد اساسنامه يا در سرمايه شركت يا انحلال شركت قبل از موعديا ادغام و تركيب شركت منحصرا در صلاحيت مجمع عمومي فوق العاده ميباشد.

 

بخش پنجم

هيئت مديره

ماده 31: عده اعضاي هيئت مديره

شركت به وسيله هيئت مديره اي مركب از ............ نفر عضو كه به وسيله مجمع عمومي عادي از بين صاحبان سهام انتخاب مي شوند اداره خواهد شد مديران كلاً يا بعضاً قابل عزل مي باشند.

تبصره- انتخاب مجدد مديران توسط مجمع عمومي عادي بلامانع است.

ماده 32: مدت ماموريت مديران

مدت ماموريت مديران در اساسنامه معين مي شود. لاكن اين مدت از دو سال تجاوز نخواهد كرد. انتخاب مجدد مديران بلامانع است.

ماده 33: سهام وثيقه مديران

هر يك از مديران بايد در مدت مديريت خود مالك حداقل یک سهم از سهام شركت بوده و ورقه سهم مزبور را به عنوان وثيقه و تضمين خساراتي كه ممكن است از تقصيرات مديران منفردا يا مشتركا بر شركت وارد شود، به صندوق شركت بسپارد وثيقه بودن ورقه سهم مانع استفاده مدير از حقوق ناشيه از آن از قبيل حق راي و دريافت سود نميباشد ولي مادامي كه مدير مفاصاحساب دوره تصدي خود را از شركت دريافت نكرده سهم مذكور به عنوان وثيقه در صندوق شركت باقي خواهد ماند.

ماده 34: رئيس و نايب رئيس هيات مديره

هيات مديره در اولين جلسه خود از بين اعضاي هيات يك رئيس و يك نايب رئيس كه بايد شخص حقيقي باشند براي هيات مديره تعيين مي نمايد.

مدت رياست و نيابت نايب رئيس بيش از مدت عضويت آنها در هيات مديره نخواهد بود. هيات مديره در هر موقع مي تواند رئيس و نايب رئيس هيئت مديره را از سمت هاي مذكور عزل كند . هر ترتيبي خلاف اين ماده مقرر شود كان لم يكن خواهد بود.

ماده 35: مواقع تشكيل جلسات هيات مديره

هيات مديره در مواقعي كه خود به طور هفتگي يا ماهيانه معين ميكند و يا به دعوت كتبي رئيس و يا نايب رئيس و يا ديگر اعضاء هيات مديره يا به دعوت مديرعامل در هر موقع كه ضرورت ايجاب نمايد تشكيل جلسه خواهد داد. چنانچه تاريخ تشكيل جلسه بعدي در صورت جلسه تعيين و ذكر گردد در اين صورت ارسال دعوت نامه براي اعضايي كه در جلسه مذكور حضور داشته اند ضروري نخواهد بود.

ماده 36: محل تشكيل جلسات هيات مديره

جلسات هيات مديره در مركز اصلي شركت يا در هر محل ديگري كه در دعوت نامه تعيين شده باشد تشكيل خواهد شد.

ماده 37: حد نصاب و اكثريت لازم براي رسميت جلسه

براي تشكيل جلسات هيات مديره حضور بيش از نصف اعضاي هيات مديره لازم است. تصميمات بايد با اكثريت آراء حاضرين اتخاذ گردد.

ماده 38: اعتبار تصميمات اتخاذ شده

تصميماتي كه به امضاء اكثريت مديران حاضر بشرح ماده 37 فوق رسيده باشد داراي اعتبار بوده و به منزله تصميماتي است كه از طريق كليه اعضاء هيات مديره اتخاذ شده است.

ماده 39: صورت جلسات هيات مديره

براي هر يك از جلسات هيات مديره صورت جلسه اي تنظيم و لااقل به امضاي اكثريت مديران حاضر در جلسه مي رسد در صورت جلسات هيات مديره نام مديراني كه حضور دارند يا غايب مي باشند و خلاصه اي از مذاكرات و همچنين تصميمات متخذه در جلسه با قيد تاريخ ذكر و نظر هر يك از مديران كه با تمام يا بعضي از تصميمات مندرج در صورت جلسه مخالف باشد در صورت جلسه درج ميگردد.

ماده 40: اختيارات هيات مديره

هيات مديره براي هر گونه اقدامي به نام شركت و انجام هر گونه عمليات و معاملاتي كه مربوط به موضوع شركت بوده و اتخاذ تصميم درباره آنها صريحا در صلاحيت مجامع عمومي قرار نگرفته باشد داراي وسيع ترين اختيارات است هيات مديره مخصوصا اختيارات زير را دارا مي باشد:

نمايندگي شركت در برابر اشخاص و كليه ادارات دولتي و موسسات خصوصي.
تصويب آيين نامه هاي داخلي شركت به پيشنهاد مديرعامل.
ايجاد و حذف نمايندگي ها يا شعبه ها در هر نقطه اي از ايران يا خارج از ايران.
نصب و عزل كليه ماموران و كاركنان شركت و تعيين شغل و حقوق و دستمزد و انعام ترفيع و تنبيه ساير شرايط استخدام و معافيت و خروج آنها از خدمت و مرخصي و بازنشستگي و مستمري وراث آنها.
تصويب بودجه براي اداره كردن شركت.
افتتاح انواع حساب اعم از جاری، قرض الحسنه، کوتاه مدت، بلند مدت و سایر انواع حسابها برای شرکت و استفاده از آن به نام شرکت نزد بانکها و موسسات.
دريافت مطالبات شركت و پرداخت ديون آن از اصل و بهره و متفرعات.
تعهد، ظهرنويسي، قبولي، پرداخت و واخواست اوراق تجارتي.
عقد هر نوع قرارداد و تغيير و تبديل يا فسخ و اقامه آن در مورد خريد و فروش و معاوضه اموال منقول و غيرمنقول و ماشين آلات و مناقصه و مزايده و غيره كه جزء موضوع شركت باشد بالجمله انجام كليه عمليات و معاملات.
مبادرت به تقاضا و اقدام براي ثبت هر گونه علامت تجاري و اختراع.
به امانت گذاردن هر نوع اسناد و مدارك و وجوه در صندوق هاي دولتي و خصوصي و استرداد آنها.
تحصيل اعتبار از بانكها و شركتها و موسسات وهر نوع استقراض و اخذ وجه به هر مبلغ و به هر مدت و به هر ميزان بهره و كارمزد و با هر گونه شرايطي كه مقتضي باشد.
اقامه هر گونه دعوي و دفاع از هر گونه دعوي يا تسليم به دعوي يا انصراف از آن اعم از حقوقي و كيفري با داشتن تمام اختيارات مراجعه به امر دادرسي از حق پژوهش فرجام مصالحه، تعيين وكيل سازش ادعاي جعل نسبت به سند طرف و استرداد سند تعيين داور با يا بدون اختيار صلح و بطور كلي استفاده از كليه حقوق و اجراي كليه تكاليف ناشيه از قانون داوري تعيين وكيل براي دادرسي و غيره با يا بدون حق و توكيل و وكيل در توكيل و لو كرارا تعيين مصدق و كارشناس اقرار خواه در ماهيت دعوي واخواه به امري كه كاملا قاطع دعوي باشد دعوي خسارت استرداد دعوي جلب شخص ثالث و دفاع از دعواي ثالث اقدام به دعوي متقابل و دفاع از آن تامين مدعي به تقاضاي توقيف اشخاص و اموال از دادگاههاي اعطاي مهلت براي پرداخت مطالبات شركت درخواست صدور برگ اجرائي و تعقيب اجرائي و اخذ محكوم چه در دادگاه و چه در ادارات و دفاتر ثبت اسناد.
تعيين ميزان استهلاك ها.
تنظيم خلاصه صورت دارایي و قروض شركت هر شش ماه يكبار و دادن آن به بازرس شركت.
تنظيم صورت دارايي و ديون شركت پس از انقضاي سال مالي و همچنين ترازنامه و حساب عملكرد و حساب سود و زيان شركت طبق ماده 232 لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت.
دعوت مجامع عمومي عادي و فوق العاده و تعيين دستور جلسه آنها.
پيشنهاد هر نوع اندوخته علاوه بر پنج درصد اندوخته موضوع مواد 140 و 238 لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت.
پيشنهاد اصلاح اساسنامه در مواقعي كه مفيد تشخيص داده شود.
اختيارات هيات مديره منحصر به موارد فوق نيست. شرح موارد فوق الذكر تمثيلي بوده و در حدود مقررات صدر ماده حاضر به هيچ وجه به اختيارات تام هيات مديره خللي وارد نمي سازد.
ماده 41: پاداش اعضاء هيات مديره

مجمع عمومي عادي هر سال نسبت معيني از سود خالص شركت را به صورت پاداش براي اعضاء مديره تصويب خواهد نمود.

ماده 42: مسئوليت اعضاء هيات مديره

مسئوليت هر يك از اعضاي هيات مديره شركت طبق مقررات لايحه اصلاحي قانون تجارت و قوانين جاريه كشور است.

ماده 43: معاملات مديران با شركت

اعضاي هيات مديره و مديرعامل شركت و همچنين موسسات و شركتهايي كه اعضاي هيات مديره و يا مديرعامل شركت شريك يا عضو هيات مديره يا مديرعامل آنها باشند نمي توانند بدون اجازه هيات مديره در معاملاتي كه با شركت يا بحساب شركت مي شود بطور مستقيم يا غيرمستقيم طرف معامله واقع و يا سهيم شوند و در صورت اجازه نيز مفاد ماده 129 لايجه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت لازم الرعايه ميباشد.

ماده 44: مديرعامل

هيات مديره بايد اقلا يكنفر شخص حقيقي را از بين اعضاي خود يا از خارج به مديريت عامل شركت برگزيند و حدود و اختيارات آنها را تعيين كند هيات مديره مي تواند تمامي يا قسمتي از اختيارات مشروحه درماده 40 اين اساسنامه را با حق توکيل به مديرعامل تفويض نمايد. در صورتي كه مديرعامل عضو هيات مديره باشد دوره مديريت عامل از مدت عضويت آن در هيات مديره بيشتر نخواهد بود.

تبصره 1: هيات مديره در صورت تمايل مي تواند معاوني براي مدير عامل تعيين و حدود اختيارات وي را مشخص نمايد.

تبصره 2: نام و مشخصات و حدود اختيارات مدير عامل بايد با ارسال نسخه اي از صورت جلسه هيات مديره به اداره ثبت شركتها اعلام و پس از ثبت در روزنامه رسمي آگهي شود.

تبصره 3: هيات مديره در هر موقع مي تواند مديرعامل را عزل نمايد.

ماده 45: صاحبان امضاي مجاز

نحوه امضاي اسناد و اوراق تعهدآور شركت و چكها و بروات و سفته ها و ساير اوراق تجارتي و غيره و نيز اشخاصي را كه حق امضاء دارند هيات مديره تعيين خواهد نمود.

بخش ششم

بازرس

ماده 46: ترتيب انتخاب و وظايف بازرس

مجمع عمومي يك بازرس اصلي و يك بازرس علي البدل براي مدت يك سال مالي شركت معين مي كند بازرس اصلي يا علي البدل بايد درباره صحت صورت دارايي و صورت حساب دوره عملكرد و حساب سود و زيان و ترازنامه اي كه مديران براي تسليم به مجمع عمومي تهيه مي كنند و همچنين درباره صحت مطالب و اطلاعاتي كه مديران در اختيار مجامع عمومي گذاشته اند اظهار نظر كنند و گزارش جامعي راجع به وضع شركت به مجمع عمومي عادي تسليم نمايد.

گزارش بازرس بايد لااقل ده روز قبل از تشكيل مجمع عمومي عادي جهت مراجعه صاحبان سهام در مركز شركت آماده باشد تصميماتي كه بدون دريافت گزارش بازرس راجع به تصويب صورت دارايي و ترازنامه و حساب سود و زيان شركت از طرف مجمع عمومي اتخاذ شود از درجه اعتبار ساقط خواهد بود.

تبصره- در صورت فوت يا استعفا يا سلب شرايط قانوني بازرس اصلي و يا خودداري از انجام وظايف قانوني وظيفه او را بازرس علي البدل انجام خواهد داد.

ماده 47: اختيارات بازرس

بازرس اصلي يا برحسب مورد بازرس علي البدل مي تواند در هر موقع هر گونه رسيدگي و بازرسي لازم را انجام داده و اسناد و مدارك و اطلاعات مربوط به شركت را مطالبه كرده و مورد رسيدگي قرار دهد.

ماده 48: مسئوليت بازرس

مسئوليت بازرس اصلي يا علي البدل در مقابل شركت و اشخاص ثالث طبق مقررات ماده 154 لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت مي باشد.

ماده 49: حق الزحمه بازرس

حق الزحمه بازرس اصلي يا علي البدل را مجمع عمومي عادي تعيين مي كند و تا اتخاذ تصميم مجدد به همان ميزان باقي خواهد ماند.

ماده 50: معاملات بازرس با شركت

بازرس اصلي يا علي البدل نمي توانند در معاملاتي كه با شركت يا به حساب شركت انجام ميگيرد بطور مستقيم يا غيرمستقيم ذي نفع شوند.

بخش هفتم

سال مالي و حسابهاي شركت

ماده 51: سال مالي

سال مالي شركت از روز اول فروردين هرسال آغاز و تا روز آخر اسفند همان سال به پايان مي رسد اولين سال مالي شركت از تاريخ تاسيس تا آخر اسفند ماه همان سال مي باشد.

ماده 52: صورت حساب شش ماهه

هيات مديره بايد طبق ماده 137 لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت لااقل هر شش ماه يكبار خلاصه صورت دارايي و قروض شركت را تنظيم كرده به بازرس بدهد.

ماده 53: حسابهاي سالانه

هيات مديره شركت بايد پس از انقضاي هر سال مالي طبق ماده 232 لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت صورت دارايي و ديون شركت را در پايان سال و همچنين ترازنامه و حساب عملكرد و حساب سود و زيان شركت را به ضميمه گزارش درباره فعاليت ووضع عمومي شركت طي سال مالي مزبور تنظيم كند اسناد مذكور در اين ماده بايد اقلاً بيست روز قبل از تاريخ تشكيل مجمع عمومي عادي سالانه در اختيار بازرس گذاشته شود تا پس از رسيدگي با گزارش بازرس به مجمع عمومي صاحبان سهام تقديم گردد.

ماده 54: حق مراجعه صاحبان سهام

از پانزده روز قبل از انعقاد مجمع عمومي سالانه هر صاحب سهامي مي تواند در مركز اصلي شركت به صورت حسابها و صورت اسامي صاحبان سهام مراجعه كرده و از ترازنامه و حساب سود و زيان شركت رونوشت بگيرد.

ماده 55: اقلام ترازنامه استهلاكات

ارزيابي دارايي هاي شركت طبق موازين و اصول صحيح حسابداري به عمل خواهد آمد. در ترازنامه بايد استهلاك اموال و اندوخته هاي لازم در نظر گرفته شود ولو آنكه پس از وضع استهلاك و اندوخته ها سود قابل تقسيم باقي نماند يا كافي نباشد پايين آمدن ارزش دارايي ثابت خواه در نتيجه استعمال خواه بر اثر تغييرات فني و خواه به علل ديگر بايد در استهلاكات منظور گردد. براي جبران كاهش احتمالي ارزش ساير اقلام دارايي و زيانها و هزينه هاي احتمالي بايد ذخيره لازم منظور گردد.

تبصره- تعهداتي كه شركت آن را تضمين كرده است بايد با قيد مبلغ در ذيل ترازنامه آورده شود.

ماده 56: تقديم ترازنامه

ترازنامه هر سال مالي بايد حداكثر ظرف مدت 4 ماه پس از انقضاي سال مالي شركت براي تصويب به مجمع عمومي صاحبان سهام تقديم گردد.

ماده 57: مفاصا

تصويب ترازنامه از طرف مجمع عمومي براي هيات مديره به منزله مفاصاي آن سال مالي خواهد بود.

ماده 58: سود خالص

سود خالص شركت در هر سال مالي عبارت است از درآمد حاصله در همان سال مالي، منهاي كليه هزينه ها و استهلاكات و اندوخته ها.

ماده 59: اندوخته قانوني و اختياري

از سود خالص شركت پس از وضع زيانهاي وارده در سالهاي قبل بايد معادل يك بيستم ان بر طبق ماده 140 لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت به عنوان اندوخته قانوني موضوع شود. هر تصميمي خلاف اين امر باطل است.

 

ماده 60: سود قابل تقسيم

عبارت است از سود خالص سال مالي شركت منهاي زيانهاي سالهاي مالي قبل و اندوخته قانوني مذكور در ماده فوق و ساير اندوخته هاي اختياري به علاوه سود قابل تقسيم سالهاي قبل كه تقسيم نشده است. تقسيم سود و اندوخته بين صاحبان سهام فقط پس از تصويب مجمع عمومي عادي جايز خواهد بود و در صورت وجود منافع تقسيم ده درصد از سود ويژه سالانه بين صاحبان سهام الزامي است.

بخش هشتم

انحلال و تصفيه

ماده 61: انحلال

شركت در موارد زير منحل مي شود:

1.در مواردي كه براثر زيانهاي وارده حداقل نصف سرمايه شركت از ميان برود هيات مديره مكلف است طبق ماده 141 لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت بلافاصله مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام را دعوت نمايد تا موضوع انحلال يا بقاي شركت مورد شور و راي واقع شود هر گاه مجمع مزبور راي به انحلال شركت ندهد بايد در همان جلسه و با رعايت مقررات قانوني سرمايه شركت را به مبلغ سرمايه موجود كاهش دهد.

در صورتي كه هيات مديره شركت به دعوت مجمع عمومي فوق العاده مبادرت ننمايد و يا مجمعي كه دعوت مي شود نتواند مطابق مقررات قانوني منعقد گردد هر ذي نفع مي تواند انحلال شركت را از دادگاه صلاحيتدار درخواست كند.
3.موارد مذكور در ماده 199 لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت

تبصره- در صورتي كه مجمع عمومي فوق العاده شركت را منحل نمايد ضمن تعيين مدير تصفيه و آدرس محل تصفيه صورت جلسه انحلال را ظرف مدت 5 روز از تاريخ تشكيل مجمع عمومي به اداره ثبت شركتها ارسال تا پس از ثبت در روزنامه رسمي آگهي شود.

ماده 62: تصفيه

هرگاه شركت طبق مندرجات ماده فوق منحل گردد تصفيه امور آن با متابعت از مقررات مواد مربوطه لايحه قانوني اصلاح قسمتي از قانون تجارت به عمل خواهد آمد.

بخش نهم

متفرقه

ماده 63: موارد پيش بيني نشده

در مورد مسائلي كه در اين اساسنامه پيش بيني نشده است طبق قانون تجارت و ساير قوانين مملكتي عمل خواهد شد.

ماده 64:

اين اساسنامه در 64 ماده و 11 تبصره در جلسه مورخ .................................. به تصويب مجمع عمومي موسس رسيد و ذيل تمام صفحات آن امضاء شد

نمونه اساسنامه شرکت سهامی خاصنمونه اساسنامه شرکت سهامی خاص



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



اساسنامه شركت با مسئوليت محدود

شماره ثبت : .............................. تاريخ ثبت: .................................

ماده 1 . نام و نوع شركت : شركت ................................................... با مسئوليت محدود .

ماده 2 . موضوع فعاليت شركت عبارت است از :

..................................................................................................................................

ماده 3 . مركز اصلي شركت : .............................................................. به کدپستی: ......................

تبصره 1 : هيئت مديره مي تواند مركز شركت را به هر كجا كه صلاح و مصلحت بداند منتقل و يا شعبي را تأسيس نمايد.

ماده 4 . سرمايه شركت مبلغ ............. ريال كه مشتمل بر ................... ريال سرمايه نقدي و صفر ريال سرمايه غيرنقدي مي باشد.

ماده 5 . مدت شركت : از تاريخ ثبت شرکت به مدت نامحدود.

ماده 6 . تابعيت شركت : تابعيت شركت ایرانی است .

ماده 7 . دعوت براي تشكيل مجامع عمومي توسط هر يك از اعضاء هيئت مديره يا مديرعامل و يا احدي از شركاء به وسيله دعوتنامه كتبي از طريق پست سفارشي و يا درج آگهي در يكي از جرايد كثيرالانتشار بعمل خواهد آمد، فاصله بين دعوت تا تشكيل مجمع حداقل ده روز و حداكثر 40 روز خواهد بود.

تبصره 2 . در صورتي كه كليه شركاء در هر يك از جلسات مجامع عمومي حضور يابند رعايت ماده 7 اساسنامه ضرورت نخواهد داشت.

ماده 8 . وظايف مجمع عمومي عادي يا عادي بطور فوق العاده :

الف : استماع گزارش هيئت مديره در امور مالي و تصويب تراز و حساب سود و زيان شركت.

ب : تصويب پيشنهاد سود قابل تقسيم و از طرف هيئت مديره.

ج : تعيين خط مشي آينده شركت و تصويب آن.

د : انتخاب هيئت مديره و در صورت لزوم بازرس.

ماده 9 . وظايف مجمع عمومي فوق العاده :

الف : تغيير اساسنامه يا الحاق يا حذف يك يا چند موارد اساسنامه.

ب : تنظيم اساسنامه جديد يا تبديل نوع شركت.

ج : افزايش يا تقليل سرمايه شركت.

د : تصويب ورود شريك يا شركاء جديد به شركت.

ماده 10 . تصميمات شركاء در مجمع عمومي فوق العاده با موافقت دارندگان سه چهارم سرمايه كه اكثريت عددي دارند و در مجمع عمومي عادي طبق دستور ماده 106 قانون تجارت معتبر و لازم الاجرا خواهد بود.

ماده 11 . هيئت مديره شركت مركب از ............. نفر خواهد بود كه در مجمع عمومي عادي يا عادي بطور فوق العاده از بين شركاء و يا از خارج انتخاب مي شوند.

ماده 12 . هيئت مديره از بين خود و يا خارج از شركاء يك نفر را به سمت رئيس هيئت مديره و يك نفر را به سمت مديرعامل انتخاب و همچنين مي تواند براي اعضاء خود سمت هاي ديگري تعيين نمايد. ضمناً مديرعامل مي تواند با حفظ سمت به عنوان رئيس هيئت مديره نيز انتخاب گردد.

ماده 13 . جلسات هيئت مديره با حضور اكثريت اعضاء رسميت مي يابد و تصميمات هيئت مديره با اكثريت آراء معتبر است.

ماده 14 . دارندگان حق امضاء کليه اسناد و اوراق بهادار و تعهد آور شرکت از قبيل چک سفته بروات و قراردادها و عقود اسلامي و اوراق عادی و اداری با امضاء ........................................ منفرداً/ متفقاً همراه با مهر شرکت معتبر ميباشد.

ماده 15 . اختيارات نماينده قانوني شركت :

مدير عامل نماينده قانوني و تام الاختيار شركت بوده و مي تواند در كليه امور مداخله و اقدام نمايد مخصوصا در موارد زير:

امور اداري از هر قبيل، انجام تشريفات قانوني، حفظ و تنظيم فهرست دارايي شركت و تعيين بودجه و تعيين پرداخت حقوق و انجام و هزينه ها رسيدگي به محاسبات، پيشنهاد سود قابل تقسيم ساليانه، تعيين آيين نامه هاي داخلي، اجراي تصميمات مجامع عمومي، اداء ديون و وصول مطالبات، تاسيس شعب، واگذاري و قبول نمايندگي، انتخاب و انتصاب و استخدام متخصصين و كارمندان و كارگران،عقد هر گونه پيمان با شركت ها و بانكهاو اشخاص خريد و فروش و اجاره امول منقول و غير منقول و ماشين آلات و به طور كلي وسايل مورد نياز و همچنين معاملات بنام و حساب شركت ، مشاركت با ساير شركت ها و شخصيتها حقيقي و حقوقي استقراض با رهن يا بدون رهن و تحصيل اعتبار و وام دادن و وام گرفتن از بانك ها و اشخاص و شركت ها و بازكردن حساب جاري و ثابت در بانك ها ، دريافت وجه از حساب هاي شركت ، صدور ظهرنويسي و پرداخت بروات و اسناد و سفته ها هزينه ها، مرافعات، چه شركت مدعي باشد و چه عليه،در تمام مراحل باتمام اختيارات از رجوع به دادگاههاي صالحه ابتدايي و استيناف و ديوان عالي كشور ،انتخاب وكيل و وكيل در توكيل،دادن اختيارات لازمه بنامبرده و عزل آن،قطع و فصل دعاوي با صلح و سازش، اختيارات فوق جنبه محدوديت نداشته و هر تصميمي راكه مديرعامل جهت پيشرفت شركت اتخاد نمايد معتبر است.

ماده 16 . سال مالي شركت : از اول فروردین ماه هر سال شروع و تا بیست و نهم اسفند ماه همان سال خاتمه می یابد به استثنای سال اول که ابتدای آن از تاریخ تاسیس شرکت است.

ماده 17 . مجمع عمومي عادي شركت در ظرف مدت چهار ماه اول هر سال پس از انقضاي سال مالي شركت تشكيل ولي ممكن است بنا به دعوت هر يك اعضاء هيئت مديره يا شركاء مجمع عمومي بطور فوق العاده تشكيل گردد.

ماده 18 . هيچ يك از شركاء حق انتقال سهم الشركه خود را به غير ندارند مگر با رضايت و موافقت دارندگان سه چهارم سرمايه شركت كه داراي اكثريت عددي نيز باشند و انتقال سهم الشركه بعمل نخواهد آمد مگر به موجب سند رسمي.

ماده 19 . هر يك از اعضاء هيئت مديره مي تواند تمام يا قسمتي از اختيارات و همچنين حق امضاء خود را به هر يك از شركاء براي هر مدت كه صلاح بداند تفويض نمايد و همچنين هيئت مديره مي تواند تمامي يا قسمتي از اختيارات خود را به مديرعامل تفويض نمايد.

ماده 20 . تقسيم سود : از درآمد شركت در پايان هر سال مالي هزينه هاي اداري، حقوق كاركنان و مديران، استهلاكات، ماليات و ساير عوارض دولتي كسر و پس از وضع صدي ده بابت ذخيره قانوني بقيه كه سود ويژه است به نسبت سهم الشركه بين شركاء تقسيم خواهد شد.

ماده 21 . فوت يا محجوريت هر يك از شركا باعث انحلال شركت نخواهد شد و يا ولي محجور مي تواند به شركت خود ادامه دهند. در غير اين صورت بايستي سهم الشركه خود را پس از انجام تشريفات قانوني دريافت و يا به شريك ديگري منتقل و از شركت خارج شوند.

ماده 22 . شركت مطابق مواد قانون تجارت منحل خواهد شد.

ماده 23 . در صورتي كه مجمع عمومي فوق العاده شركا، راي به انحلال شركت دهد يك نفر از بين شركا و يا خارج از شركت به سمت مدير تصفيه تعيين خواهد شد، وظايف مدير تصفيه طبق قانون تجارت مي باشد.

ماده 24 . اختلافات حاصله بين شركا شركت از طريق حكميت و داوري حل و فصل خواهد شد.

ماده 25 . در ساير موضوعاتي كه در اين اساسنامه قيد نشده است مطابق قانون تجارت ايران و ساير قوانين موضوعه عمل و رفتار خواهد شد.

ماده 26 . اين اساسنامه در 26 ماده و 2 تبصره تنظيم و در جلسه مورخ ........................ به تصويب مجمع عمومي موسسين/فوق العاده رسيد و ذيل تمام صفحات آن امضاء شد.



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



پس از ثبت شرکت و انجام موضوع شرکت به منظور بالاتر رفتن اعتماد مشتریان به شرکت و همچنین بالا تر رفت صلاحیت شرکت بسیاری از شرکت ها اقدام به دریافت رتبه می کنند. اما رتبه بندی را باید قبلا دانست چیست و به چه صورت شرکت ها برای تعیین رتبه خود می توانند اقدام نمایند؟

رتبه بندی یا گرید بندی شرکت ها در راستای دفاع از حقوق بهره وران و مشتریان شرکت ها توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به منظور صلاحیت گذاری و تعیین معیار ی برای تضمین کیفیت و کمیت شرکت های خدمات و پیمانکاری انجام می شود.

در سازمان فنی و عمران استاندارد دو نوع شرکت برای رتبه بندی در نظر گرفته می شوند:

شرکت های پیمانی
شرکت های مشاوره ای
از نظر رتبه بندی شرکت های پیانکاری 5 درجه یا گرید در نظر گرفته شده است و به ترتیب از 5تا1 ادامه دارد. شرکت های دارای گرید 5 بهترین گرید و شرکت های دارای گرید1 ضعیف ترین گرید را دارند که البته با توجه به حضور انها در گرید بندی تعریف شده باز هم شرایط بهتری از شرکت هایی دارند که در رتبه بندی شرکت نمی کنند.شرکت های پیمانکاری دارای 11 طبقه و یا رشته هستند و بر همین اساس رتبه بندی می شوند.

شرکت های مشاوره ای و یا مهندسی مشاور دارای سه گرید و یا رتبه هستند. این شرکت ها نیز به ترتیب از 3 تا 1 رتبه بندی می شوند که رتبه 1 به بهترین شرکت ها اعطا می شود.

11 گروه و یا رشته تعریف شده در معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری برای رتبه بندی شرکت های پیمانکاری عبارتند از:

ساختمان
راه و ترابری
صنعت و معدن
تاسیسات و تجهیزات
کشاورزی
آب
مرمت آثار باستانی
کاوش های زمینی
ارتباطات
نفت و گاز
نیرو
شرکت پیمانکار به گروهی از شرکت ها اطلاق می شود که در امور اجرایی و پروژه های عمرانی فعالیت می کنند و عمده توجه انها به اجرای قرارداد های اجرایی و ساخت و ساز و امور مرتبط با فعالیت های مشخص که معمولا با یک پروسه عملیاتی همراه است معطوف می باشد.

اما شرکت های مشاوره ای که به چندین حالت مهندسی ، حقوقی، مدیریتی و ... هم تقسیم می شوند به دنبال ارائه راه کار و مشاوره در زمینه های مختلف در حوزه تخصصی خود می باشند. این شرکت ها اموری همچون طراحی ، نظارت و واسطه گری بین پیمانکار و کارفرما را هم عهده دار می باشند.

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری جنبه های مختلفی را شامل می شود که از ان دسته می توان به تخصص و شهرت و اعتبار نیروی انسانی ، رزومه و فعالیت های قبلی انجام شده و میزان سرمایه و امکانات فنی شرکت را می توان نام برد. عمده شرکت های پیمانکاری برای دریافت رتبه علی رغم موارد نام برده شده به نیروی متخصص و تحصیل کرده در حوزه مرتبط و همچنین سرمایه و توان اجرایی وابسته هستند.

رتبه بندی شرکت های مشاوره و مهندسی مشاور علاوه بر نیروی فنی و متخصص و تحصیل کرده ، امکانات فنی و نرم افزاری و سخت افزاری به توان مالی و همچنین رزومه فعالیت های قبلی شرکت هم بستگی دارد.

اما شرکت ها را در بخش های زیر رتبه بندی می کنند:

رتبه بندی پیمانکاران
رتبه بندی مشاوران
رتبه بندی شرکت های انفورماتیک
رتبه بندی شرکت های EPC
رتبه بندی انبوه سازان
چرا باید معیار های لازم را تهیه و در رتبه بندی حضور به هم رساند:

حضور در مناقصات دولتی توسط پیمانکاران منوط به داشتن صلاحیت و رتبه مناسب می باشد و باید قبلا گواهینامه صلاحیت رتبه بندی را دریافت نموده باشند.
حضور در رتبه بندی بهترین معیار برای شناخت نقاط ضعف و قوت شرکت ها و شناخت توان فنی و رقابتی و مالی شرکت ها می باشد.
رتبه بندی به شرکت های سرمایه گذار برای انتخاب هر چه بهتر کمک می کند تا با شناخت شرایط شرکت و علم به اینکه این شرکت با داشتن شرایطی موفق به دریافت رتبه گردیده در انتخاب خود با اطمینان بیشتری عمل کنند.
عقد قرارداد با بسیاری از شرکت ها و ارگان ها و نهاد های مرتبط با دولت تنها با داشتن شرایط رتبه بندی ممکن است. در اصل بسیاری از شرکت ها و ارگان های دولتی موافق با اساسنامه خود تنها می توانند با شرکت های پیمانکاری و مشاوره ای تعامل و همکاری داشته باشند که قبلا رتبه خود را تعیین و دریافت نموده باشند.
حضور در رتبه بندی به شرکت ها این انگیزه را می دهد که برای بالاتر بردن رتبه خود تلاش بیشتری بکنند و خدمات و رزومه بهتری داشته باشند. این موضوع برای ارائه کیفیت برتر در خدمات مناسب تر بسیار حائز اهمیت است.
شرکت ها و افراد موسس و هیئت مدیره شرکت ها باید برای دریافت رتبه چه شرایطی داشته باشند؟

شرکت های خواهان حضور در رتبه بندی باید ابتدا بصورت قانونی و مطابق با قوانین مرتبط تجاری ایران به ثبت رسیده باشند
شرکت باید شرایط و ضوابط لازم را برای حضور در رتبه بندی داشته باشد و امتیازات لازم را بر ان اساس داشته باشد
شرکت متقاضی برای حضور در رتبه بندی نباید دارای محدودیت و محرومیت قانونی باشد.
شرکت هایی که مدیران ان سمت دولتی داشته باشند اجازه حضور در رتبه بندی را ندارند.
مدیر عامل و تمامی اعضا هیئت مدیره شرکت نباید هیچگونه سوء پیشینه داشته باشند.
مدیران و اعضا هیئت مدیره شرکت باید سابقه کار مفید در زمینه مرتبط را داشته باشند
امتیاز مدرک تحصیلی مدیران و اعضا هیئت مدیره تنها در یک شرکت محاسبه خواهد شد
دریافت رتبه شرکت با متخصصین موسسه حقوقی به شما کمک خواهد کرد تا در صورت نداشتن شرایط لازم هم بتوانید به شرایط و مدارک لازم دست پیدا کرده و رتبه مورد انتظار خود را دریافت نمایید. به یاد داشته باشید در صورت داشتن دو تا چند مهندس با سابقه کار متفاوت در هیئت مدیره شرکت می توانید در دو رتبه بندی متفاوت شرکت و دو رتبه هم زمان و متفاوت دریافت نمایید.

متخصصین و مشاورین حقوقی با سال ها تجربه و تخصص به شما برای دریافت رتبه مناسب در شرکتتان یاری خواهند رساند.



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



در قانون جمهوری اسلامی ایران پس از ثبت شرکت انچه به شرکت ها کمیت و اهمیت می دهد و باعث شناخت بهتر مصرف کنندگان و بهره وران نسبت به شرکت ها می شود و در واقع مقیاسی است برای درک قدرت و کیفیت شرکت ها رتبه بندی انها می باشد. در واقع رتبه بندی اولین مرحله شناخت و احراز صلاحیت شرکت ها توسط جامعه مصرف کننده و هدف و یا بهره وران و ذی نفعان شرکت می باشد.هر چه شرکت ها قدرت و توان بالاتری داشته باشند و کیفیت برتری نسبت به سایرین داشته باشند این موضوع در رتبه انها به سادگی مشهود است .

البته ممکن است در یک گروه فعالیت شرکت های دارای رتبه بالا و یکسان زیاد وجود داشته باشند که البته مشتریان و بهره وران باید در درجات بعدی ملاک های دیگری را برای ارزیابی شرکت مورد استفاده قرار دهند مثلا توان و شهرت برند و علامت تجاری و یا میزان سرمایه و اعتبار و رزومه کاری انها را باید ارزیابی نمایند. ولی رتبه بندی کیفیت و کمیت شرکت ها را نشان می دهد .

در رتبه بندی شرکت ها 5 دسته شرکت مد نظر قرار می گیرند و هر کدام از این دسته ها توسط نهاد مربوط به خودشان اعتبار دهی و رتبه بندی می شوند. این 5 دسته عبارتند از:

پیمانکار
مشاور
شرکت های طراح و سازنده
انفورماتیک
انبوه ساز
طریقه رتبه بندی شرکت ها

شرکت ها با قوانین و دستورالعمل هایی که معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارائه نموده رتبه بندی می شوند.

به این منظور برای شرکت های پیمانکاری از رتبه 1 تا 5 و برای شرکت های مشاور از رتبه 1 تا 3 رتبه بندی می شوند. در این راستا شرکت هایی که در حوزه اجرایی و ساخت و ساز فعالیت می کنند به عنوان پیمانکار و شرکت هایی که به عنوان مشاور و واسط و طراح و برنامه ریز فعالیت می کنند را شرکت مشاور در نظر گرفته و طبقه بندی می کنند.

رتبه بندی شرکت ها باید توسط یک مشاور و یا نماینده حقوقی توانا انجام شود و خود شرکت ها نمی توانند شخصا برای رتبه بندی اقدام نمایند. در این بین موسسه حقوقی با ارائه برترین خدمات مشاوره و تخصصی حقوقی به عنوان بهترین شرکت برای دریافت رتبه شرکت شما خواهد بود و بهتر است با کارشناسان و متخصصین ما برای این منظور تماس بگیرید. در حال حاضر استانداری های هر استان به همراه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به عنوان سازمان های ذیربط برای صدور گواهی رتبه اقدام می کنند . رتبه شرکت پس از بررسی و تعیین پارامترهای مشخصی انجام می شود و در صورت واجد شرایط بودن مطابق با صدور گواهینامه ای رتبه مرتبط با شرکت به او اعطا خواهد شد.

شرایط رتبه بندی شرکت ها

پارامتر های تعیین کننده رتبه شرکت ها در واقع عواملی هستند که برای انجام فعالیت شرکت به بهترین نحو در نظر گرفته شده اند. در اصل هر شرکت با داشتن این الزامات و پارامتر ها درصدی از بعد توانایی در شرکت را خواهد داشت. هر چه این ابعاد و توانایی ها بیشتر باشد متناسب با ان قدرت اجرایی و انجام تعهدات شرکت نیز بالا تر خواهد رفت و با کیفیت و سرعت بهتری موضوعات قراردادی و تعهدات انها انجام خواهد شد. حال خود این پایان کار ها و انجام تعهدات به عنوان پارامتری مهم در تعیین امتیاز شرکت و رتبه شرکت دخیل می باشد. به همین دلیل شرکت هایی که سابقه بیشتری دارند و کیفیت فعالیت انها در رزومه انها مشهود باشد راحت تر می توانند رتبه بالا دریافت نمایند. البته این بدین معنی نیست که شرکت های تازه تاسیس برای دریافت رتبه بالا نمی توانند واجد شرایط باشند.

در رتبه بندی و امتیاز شرکت های پیمانکار و مشاوره نقش نیروی متخصص و فنی و میزان سابقه فعالیت مرتبط انها با موضوع شرکت یکی از ارکان اصلی در رتبه بندی شرکت می باشد. هر چه سابقه افراد بیشتر باشد و تخصص انها بالاتر باشد امتیاز بیشتری کسب می کنند. همچنین رزومه و سوابق فعالیت شرکت به همراه ریز مبالغ قراردادی نیز شرط دیگری برای دریافت رتبه بالا می باشد. مبلغ قرارداد های منعقد شده دولتی و خصوصی باید منصفانه و متناسب با قیمت های تعیین شده باشد و این موضوع با ارائه مفاصا حساب شرکت بررسی خواهد شد. بیمه و یا نامه ای از بیمه به منظور صحه گذاری بر انجام قرارداد ها نیز باید ارائه شود.

اما از دیگر عوامل مهم و تعیین کننده که بسیار تاثیر گذار می باشد شرایط و توان مالی شرکت می باشد. در واقع سرمایه شرکت باید به اندازه انجام تعهدات تعیین شده و بالاتر باشد. برای تعیین میزان قدرت مالی شرکت از اظهارنامه مالیاتی شرکت در اخرین سال مالی استفاده می شود.

شرکت های پیمانکار باید علی رغم شرایطی همچون نیروی متخصص و فنی و داشتن امکانات لازم و توان اجرایی ، سرمایه و اعتبار بالایی داشته باشند و نیروهای تحصیل کرده و رزومه مناسب و قوی نیز در این رتبه بندی تاثیر گذار است.

اما شرکت های مشاور هم نیروی فنی و متخصص نیاز دارند و هم باید مدارک مهندسی و مشاوره ای مناسب به همراه زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری مناسب داشته باشند تا به همراه رزومه و شرایط سرمایه ای و قدرت اجرایی بالا بتوانند به رتبه خوبی دست پیدا کنند.

موسسه حقوقی علی رغم توانایی بالا برای اخذ رتبه دلخواه شرکت های پیمانکار و مشاوره با توجه به بهره مندی از برترین و مجرب ترین کارشناسان و متخصصین حقوقی کشور به راحتی می تواند برای شرکت های پیمانکار و مشاور رتبه ساجات نیز دریافت نماید.

برای دریافت مشاوره رایگان و استفاده از خدمات مناسب تر و برتر موسسه حقوقی کافی است با ما تماس بگیرید. ما مفتخر به بیش از ده ها سال تجربه و تخصص و خدمت صادقانه به مشتریان خود برای ثبت انواع شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری ، ثبت برند و علامت تجاری ، دریافت استانداردهای مختلف ایزو، اخذ رتبه ، ثبت طرح صنعتی و اختراع و ده ها خدمت دیگر به مشتریان خود با پشتوانه عالی اجرایی هستیم.



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

کارت بازرگانی،مجوزی است که به دارنده ی آن،اعم از شخص حقیقی یا حقوقی -به موجب ماده ی 2 قانون صادرات و واردات مصوب دوم تیر ماه سال 1372 مجلس شورای اسلامی-اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازد.مطابق ماده ی 3 قانون صادرات و واردات ،هر شخص اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی برای صادرات و واردات خود نیاز به داشتن کارت بازرگانی دارند که این کارت از طریق اتاق بازرگانی با یک سری شرایط خاص اخذ خواهد شد.بر اساس مقرراتی که در حال حاضر در دست اجراست،اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یک سال است.تمدید کارت بازرگانی یا ارائه ی مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیردو در سری بعد نیز به همین ترتیب ادامه دارد.ثبت سفارش و ترخیص کالا،واردات از مناطق آزاد،مبادرت به حق العمل کاری در گمرک و نیز صادرات کلیه ی کالاهای مجاز از کاربردهای کارت بازرگانی است.

مدارک مورد نیاز صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی:
1-یک برگ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد(با امضای متقاضی کارت بازرگانی و اصل گواهی پلمپ دفاتر،از اداره ثبت شرکت ها)
2-اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از زمان صدور آن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.
3-دو صفحه فرم کارت بازرگانی و عضویت چاپ شده(تکمیلی از وب سایت به همراه مهر و امضاء متقاضی و گواهی امضاء توسط دفتر اسناد رسمی)
4-اصل مفاصاحساب مالیاتی موضوع 186 ماده ی قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلا مانع بودن صدور کارت بازرگانی.
5-اصل کارت ملی جهت برابر با اصل نمودن و یک سری کپی کامل از پشت و روی آن
6-سه قطعه عکس شش در چهار،جدید،تمام رخ ،ساده
7-ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر(حداقل دیپلم)
تبصره:دارندگان پروانه ی بهره برداری صنعتی،کشاورزی،معدنی،خدمات فنی مهندسی و خدمات فناوری،
اطلاعات و ارتباطات(ICT) از مراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه،از ارائه ی مدرک فوق معاف می باشند.
8-اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان جهت برابر با اصل شدن و یک سری کپی از پشت و روی آن.
-متولدین سال های 1337 و قبل از آن با مدارک فوق دیپلم و کمتر از آن با ارائه ی کپی مدرک تحصیلی نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
-متولدین سال های 1334 و قبل از آن با ارائه کپی مدرک لیسانس نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
-متولدین سال های 1328 و قبل از آن با ارائه ی کپی مدرک دکترا نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
9-داشتن حداقل سن 23 سال تمام.
10-اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام متقاضی فقط روی فرم الف قابل قبول است(با مهر امضای رئیس شعبه)ضمناَ حساب های جاری شتاب مربوط به شهرستان ها در صورتیکه روی فرم (الف)تایید شده باشد قابل قبول است.
-ارائه ی دسته چک حساب جاری مربوطه در زمان تشکیل پرونده جهت روئت الزامی می باشد.
11-ارائه یکی از مدارک ذیل:
الف-اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ به نام متقاضی ،به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)
ب-اصل و کپی اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی،برای محل کار و به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)
ج-اصل و کپی سند مالکیت به نام غیر و اصل و کپی اجاره نامه عادی به نام متقاضی،برای محل کار و به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه)با امضای دوشاهد ذیل آن
12-ارائه ی اصل و کپی مدرک تولیدی معتبر از یکی از وازارتخانه های تولیدی برای واحدهای تولیدی الزامیست.(صنوف تولیدی دارای پروانه ی کسب مشمول این بند نمی گردند.)
13-ارائه کد اقتصادی جدید(اصل و کپی)و یا ارائه تاییدیه ی پیش ثبت نام در سایت Tax.gov.irو تعهد مبنی بر ارائه کد اقتصادی جدید پس از صدور
چند نکته:
*کارمندان تمام وقت دستگاه های دولتی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند.
*هر شخص بیش از یک کارت بازرگانی اعم از حقوقی یا حقیقی نمی تواند داشته باشد.
*برای هر واحد ملکی فقط یک کارت بازرگانی صادر می گردد.
*آدرس های درج شده در اظهارنامه ی ثبتی،مفاصا حساب دارائی و سند مالکیت یا اجاره نامه باید تجاری و با هم مطابقت داشته باشند.
*حضور متقاضی کارت در کلیه ی مراحل پذیرش و تحویل کارت الزامی است.



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

موضوع فعالیت هر شرکت نشان دهنده ی هویت شرکت است،به همین منظور موضوع شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است.

موضوعات فعالیت برای ثبت شرکت به سه گروه تقسیم می شود:
1-موضوعاتی که به کلی غیر قابل ثبت و فعالیت هستند.
2-موضوعاتی که قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز دارند.

3-موضوعاتی که بدون نیاز به دریافت مجوز از سازمان ها و ارگان ها به ثبت می رسند.

برخی از مقالات ثبت شرکت که خواندن آنها خالی از لطف نیست:

- فرآیند ثبت شرکت در ایران

- مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

- فرم اظهارنامه ثبت شرکت ها

- مزایای تاسیس و ثبت شرکت چیست؟

موضوعاتی که قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز دارند شامل 23 ماده می باشد که در مطالب پیشین آن ها را توضیح دادیم.در این قسمت به مواردی می پردازیم که پیش از ثبت شرکت نیازی به دریافت مجوز از مرجع خاصی ندارند.این موارد عبارتند ار:
-تهیه،ترکیب،توزیع و فروش انواع داروها و مواد بیولوژی مخصوص دام
-خدمات سرویس های رادیویی و خدمات تجهیزات رادیویی
-امور دلالی،حق العمل کاری و نمایندگی تجاری
-خرید و فروش کلیه اموال منقول
-امور خدماتی و نظافت
-اشتغال و به عهده گیری امور نمایشگاه عمومی و انبارهای عمومی
-ارائه ی خدمات ورزشی و انجام هرگونه خدمات ورزشی از جمله تاسیس باشگاه ورزشی و برگزاری دوره های آموزشی تربیت مربی در رشته های مختلف
-بارگیری،تخلیه یا ترخیص کالا
-خدمات isp اینترنت،توزیع اینترنت و انتقال دیتا
-خدمات مخابراتی تلفن ثابت و تلفن همراه بین المللی ماهواره ای
-واردات و همچنین ساخت،عرضه و فروش فراورده های بیولوژیک همچون سرم و واکسن و فرآورده های آزمایشگاهی و مواد غذایی
-واردات،صادرات،تولید،بسته بندی،فرمولیزاسیون و توزیع و فروش انواع سموم دفع آفت ها و بیماری گیاهی
-واردات محصولات کشاورزی از قبیل بذر،پیاز،قلمه،پیوند،ریشه،میوه،نهال یا تخم گیاهان
-تصدی به امور حمل و نقل ریلی بار و مسافر و خدمات تعمیر،نگهداری و سرویس خطوط حمل و نقل ریلی
-تصدی به خدمات پزشکی از قبیل تاسیس موسسات بهداشتی درمانی،بیمارستان،زایشگاه،آسایشگاه،آزمایشگاه،لابراتور و داروسازی،داروخانه،حجامت و...
-تولید محصولات کشاورزی و ارائه ی خدمات به کشاورزان از قبیل تامین نیاز تولید کنندگان کشاورزی،تولید محصولات دامی-کشاورزی،مسطح نمودن زمین های کشاورزی،مشاوره و برگزاری دوره های آموزشی کشاورزی
-ارائه ی خدمات پستی مرسولات داخلی،توزیع و فروش تمبرهای پستی و یادبود
-آموزش های کایت و گلایدر و هواپیما و هلیکوپتر و چتر و بالن
-خدمات حمل و نقل درون شهری از آژانس اتومبیل یا پیک موتوری
-طراحی و توسعه بازی های رایانه ای و سرگرمی
-خدمات انتقال دیتا از طریق ماهواره
-خدمات امدادی و کمک های اولیه
-فعالیت های بازاریابی غیر هرمی و غیر شبکه ای
-امور مرتبط با مراکز معاینه فنی اتومبیل و موتورسیکلت
-طراحی،اجرا،فروش و خدمات تجهیزات ادوات ایمنی و آتش نشانی
-صندوق های حمایت از گسترش بخش کشاورزی
-فعالیت های مرتبط با نظام مهندسی در زمینه های پروژه های سد سازی و شهرسازی و...
-تصدی به امر ساخت سردخانه و مجتمع های کشاورزی،یا مجتمع پرورش حیوانات و آبزیان
-عملیات ساخت و ساختمان در اموری همچون راه،ساختمان و یا شبکه های آب رسانی
-ارائه ی خدمات در رابطه با آب رسانی،گازرسانی و برق رسانی
-ارائه ی خدمات و اداره سالن های نمایش،برگزاری مراسم و جشن ها و کنفرانس ها
-فعالیت های کاریابی و ارائه تسهیلات به کارجویان و مشاوره روابط کارگر و کارفرما
-تصدی به امور حقوقی،وکالت،داوری و حل و فصل دعاوی
-تصدی کلیه امور مرتبط با ترابری دریایی،تخلیه،بارگیری و بازرسی کشتی و کالای کشتی ها
-انتشار و توزیع نشریه و یا تصدی به امور مطبوعاتی
-بازرسی کنترل کیفیت،بازرسی کالا و مشاوره و صدور استاندارد
-تاسیس مراکز روان شناسی و مشاوره و روانکاوی
-فعالیت های مرتبط با تجارت الکترونیک
-فعالیت های مربوط به محیط زیست
-مشاوره و نظارت بر اجرای پروژه های انفورماتیکی و شبکه داده ها
-تولید و ارائه خدمات سخت افزاری رایانه،تولید و پشتیبانی نرم افزارهای سفارش مشتری،ارائه و پشتیبانی بسته های نرم افزاری و خدمات مرتبط



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

به یک شخصیت حقوقی که در موضوع فعالیت آن واژه ی تبلیغات ذکر شده باشد شرکت تبلیغاتی می گویند.برای ثبت این نوع شرکت ها می بایست ابتدا مجوز لازم اخذ گردیده و سپس نسبت به ثبت آن اقدام نمود.در واقع،تفاوت ثبت شرکت های تبلیغاتی با دیگر شرکت های معمولی نیاز به اخذ مجوزی است که به واسطه ی قید کردن کلمه ی تبلیغات باید اقدام نمود.

در صورت اخذ مجوز لازم می توان به صورت های ذیل اقدام به ثبت نمود:
*ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب شرکت های با مسئولیت محدود
*ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب شرکت های سهامی خاص
*ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب شرکت های موسسات غیر تجاری
شرایط ثبت شرکت تبلیغاتی با مسئولیت محدود:
وجود حداقل 2 نفر عضو،تعهد با پرداخت کل سرمایه،صد هزار تومان سرمایه ی اولیه

خواندن مقالات زیر می تواند برای شما مفید باشد:

- مراحل ثبت شرکت از «الف» تا «ی»

- شرایط ثبت شرکت های بازرگانی

- چگونه شرکت ثبت کنیم ؟

شرایط ثبت شرکت تبلیغاتی سهامی خاص:
حداقل 3 نفر عضو+2 نفر بازرس(بازرسین نباید از اعضا باشند)،حداقل سرمایه صد هزار تومان،حداقل 35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
مدارک لازم جهت ثبت شرکت تبلیغاتی:
1)عکس 4×3 چهار قطعه(مدیر مسوول و صاحب امتیاز)
2)تصویر مدرک تحصیلی و ارایه ی آن(مدیر مسوول و صاحب امتیاز)
3)تصویر شناسنامه از تمامی صفحات و ارایه ی اصل آن(مدیر مسوول و صاحب امتیاز)
4)تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دایم و ارایه اصل آن(مدیر مسوول و صاحب امتیاز)
5)گواهی عدم سوء پیشینه موثر کیفری با معرفی اداره کل(مدیر مسوول و صاحب امتیاز)
6)تاییدیه ی اماکن نیروی انتظامی با معرفی اداره کل
شرایط درخواست مجوز شرکت تبلیغاتی:
1-ارائه تقاضانامه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محل سکونت با امضای صاحب امتیاز و معرفی مدیر مسوول
2-مدیر مسوول دارای تابعیت ایران و اهلیت قانونی
3-دارا بودن دیپلم کامل متوسطه و داشتن حداقل 5 سال سابقه ی کار موثر در ارتباط با تایید کمیته سازمان های تبلیغات یا مدرک تحصیلی معادل دانشنامه لیسانس در رشته های بازرگانی (مدیریت بازرگانی و اقتصاد بازرگانی)،روابط عمومی،بازاریابی و تبلیغات یا علوم اجتماعی(با کلیه گرایش ها)
4-عدم اشتغال در وزارتخانه ها یا موسسات یا شرکت های دولتی و یا شهرداری ها
5-تنظیم تقاضانامه توسط آن دسته از متقاضیانی که شخصیت حقوقی دارند، باید توسط مدیر عامل موسسه یا شرکت انجام پذیرد.



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرایط و مراحل ثبت شرکت در کرمانشاه

یکی از مهم‌ترین شهرهای منطقه مرکز غرب ایران کرمانشاه است که مرکز استان کرمانشاه به شمار می‌رود. کرمانشاه از دوره تاریخی غنی‌ای برخوردار است و بناهای تاریخی زیبایی نیز در این شهر وجود دارد. کرمانشاه بزرگ‌ترین منطقه کردنشین ایران به شمار می‌آید. استان کرمانشاه یکی از استان‌های مرکزی ایران و در منطقه مرزی ایران با عراق واقع‌شده و در طول جنگ تحمیلی نیز خسارات زیادی را متحمل شده است. در تقسیمات کشوری کرمانشاه را مشتمل بر 14 شهرستان،31 شهر،31 بخش و 84 دهستان دانسته‌اند. شهرستان‌هایی که در حوزه استحفاظی این استان قرارگرفته‌اند شامل: اسلام‌آباد غرب، پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو، روانسر، سرپل ذهاب، سنقر، صحنه، شیرین، قصر شیرین، کرمانشاه، کنگاور، گیلانغرب و هرسین می‌شود. همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم در میان این شهرستان‌ها، کرمانشاه به‌عنوان مرکز این استان انتخاب‌شده است. از صنعت‌های مهم و رایج دز کرمانشاه، صنعت کشاورزی است. بخش عمده‌ای از نیاز کشاورزی کشور در این منطقه کشت و تأمین می‌گردد به‌عنوان مرکز کشاورزی ایران به شمار می‌آید. نیروی کار جوان و پرتوان در کنار زمین حاصل خیز از علل رونق کشاورزی در این منطقه به شمار می‌آید. تولید محصولات کشاورزی در این استان به‌قدری چشم‌گیر است که قسمتی از آن نیز صادر می‌شود و درآمد خوبی از این طریق برای کشور به ثمر می‌آید و به سبب هم‌مرزی این استان با عراق رتبه نخست صادران ایران و عراق را به خود اختصاص داده است؛ اما از دیگر صنعت‌های رایج در کرمانشاه می‌توان به وجود دو شهرک صنعتی در حوزه استحفاظی آن اشاره کرد و شرکت پالایش نفت کرمانشاه از مهم‌ترین آن‌هاست. وجود نفت خام در مناطق غرب ایران باعث شده تا این پالایشگاه در سال 1301 تأسیس شود و تا امروز مشغول فعالیت باشد.

با توجه به تعریفی کلی که از استان کرمانشاه ارائه گردید و با در نظر گرفتن هر دلیل شخصی دیگری که هر فرد می‌تواند داشته باشد ممکن است که شما ترغیب به سرمایه‌گذاری در کرمانشاه شده باشید. بدین منظور ما پاره از اطلاعات اولیه لازم در این زمینه را در این مطلب برایتان گردآوری کرده‌ایم و امیدواریم که مفید فایده قرار بگیرد.

ثبت شرکت در کرمانشاه هم‌اکنون در تمامی شهرستان‌های این استان صورت می‌گیرد و درواقع در هرکدام از شهرستان‌ها و یا حتی بخش‌ها اداره ثبت شرکت همان منطقه احداث‌شده و روند اداری ثبت شرکت در همان‌جا صورت می‌گیرد. آنچه حائز اهمیت است این است که درنهایت تمامی ثبت شرکت‌های انجام‌شده در اداره کل ثبت استان یعنی اداره ثبت شرکت کرمانشاه تأیید و بایگانی می‌گردد. درواقع به زبان ساده‌تر، تمامی اداره‌های واقع در استان کرمانشاه تحت نظارت اداره ثبت شرکت کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.

اما ثبت شرکت باعث می‌شود تا شما در بستری قانونی و تحت حمایت آن به انجام فعالیت بپردازید و اختیاراتی را به دست می‌آورید که طبیعتاً در شرایط مغایر آن نخواهید داشت. همچنین اعتبار لازم را هم در برابر ارباب‌رجوع و مردم و هم در برابر ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی به دست می‌آورید؛ اما قانون جهت سهولت ثبت شرکت برای ادارات ثبت شرکت و با توجه به گسترگی حیطه فعالیت‌هایی که شرکت‌ها می‌توانید داشته باشند آن‌ها را در 8 دسته (با توجه به حیطه فعالیت و اختیارت و موارد دیگر) قرارداده و شرکت مدنظر شما در هر دسته که قرار بگیرد جهت ثبت آن باید مراحل و مدارک مربوط به همان دسته و مشمولیت شرایط آن را دربر بگیرید.

با توجه به عمومیت مطلب و همچنین اختصار آن ما به بررسی کلی شرکت‌هایی می‌پردازیم که طبق آمار اداره کل ثبت شرکت کشور متقاضی بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند؛ اما شما نگران نباشید؛ 

شرایط و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرمانشاه

تعریف کلی که طبق قانون برای شرکت‌های با مسئولیت محدود ارائه‌شده بدین شرح است: شرکت‌هایی که باهدف انجام امور تجاری تأسیس می‌شود و سرمایه اولیه آن‌ها توسط اعضا تأمین‌شده و سهام تشکیل می‌گردد. همچنین سهام این شرکت قابلیت تقسیم شدن و اختصاص به افراد را ندارد و حیطه مسئولیت افراد محدود به میزان سهم آن‌ها در تأمین سرمایه است.

با توجه به تعریف کلی ارائه‌شده هرکس که بخواهد جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرمانشاه اقدام کند باید شرایط اولیه آن را داشته باشد. این شرایط به‌اختصار در ادامه شرح داده‌شده است.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرمانشاه

1 حداقل اعضای تشکیل‌دهنده شرکت 2 نفر است که به سن قانونی رسیده باشند و 18 سال آن‌ها تمام‌شده باشد.

2 در اسم شرکت می‌بایست کلمات با مسئولیت محدود قید شود در ضمن اسم شرکت نباید تضمین اسم هیچ‌یک از شرکا باشد.

3 حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک‌میلیون ریال است.

4 حداقل 2 نفر از اعضای شرکت باید در تأمین سرمایه دخیل باشند اما میزان سهم هرکدام در تأمین سرمایه مدنظر نیست.

اکنون‌که شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرمانشاه را بررسی کردیم، می‌توانید جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرمانشاه اقدام کنید. در این امر مدارکی را باید تهیه و تنظیم کنید و مراحل اداری آن را با در دست داشتن این مدارک طی کنید. در ادامه به‌اختصار به مدارک لازم و مراحلی که باید سپری کنید اشاره‌شده است.

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرمانشاه

1- کپی کارت ملی و شناسنامه همه افراد (برابر با اصل شده)

2- گواهی عدم سوءپیشینه فقط برای اعضاء هیئت‌مدیره

شرایط و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه

شرکت سهامی خاص طبق تعریفی که قانون برای آن در اداره ثبت شرکت ارائه داده، شرکتی است که شرکا جهت انجام امور اداری آن را تأسیس کرده و چون سهام آن قابلیت تقسیم و تخصیص به اعضا را دارد و با توجه به اینکه اعضا می‌خواهید سهام شرکت منحصراً بین اعضا تقسیم شود پس جهت تأمین سرمایه اولیه نیز صرفاً از اعضای شرکت کمک می‌گیرد و درواقع سرمایه و سهام شرکت هر دو در بستر خود اعضای شرکت به وجود آمده و تقسیم می‌شود. حیطه مسئولیت و تعهد اعضای این شرکت نیز محدود به میزان سهم اسمی آن‌ها در تأمین سرمایه اولیه است.

اما این شرکت نیز مانند دیگر شرکت‌ها شرایط خاصی را دارد و کسانی که می‌خواهید اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه بکنند باید مشمول این شرایط شوند. شرایط ثبت شرکت سهامی خاص به‌اختصار در ادامه مطلب آورده شده است.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه

شرکت با حداقل 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس (به سن قانونی رسیده) که یکی بازرس اصلی و یکی بازرس علی البدل می‌باشد تشکیل می‌گردد.
سرمایه لازم برای شرکت حداقل یکصدهزار تومان است.
اعضاء هیئت‌مدیره دو نفر (حداقل) هستند.
35% از سرمایه باید در یک حساب بانکی به نام شرکت در شرف تاسیس واریز شود.
بازرسان شرکت نباید با اعضای هیئت مدیره نسبت فامیلی داشته باشند.
در شرکت‌های سهامی خاص اعضاء هیئت‌مدیره می‌بایست حداقل دارای یک سهام باشند.
اکنون‌که با هم شرایط ثبت شرکت سهامی خاص را بررسی و مرور کردیم لازم است در باب مدارک و مراحل ثبت آن نیز صحبت کنیم. در ادامه مختصری از این دو مورد نیز آورده شده که می‌تواند برای شما مفید فایده باشد.

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه

1-کپی کارت ملی و شناسنامه همه سهامداران اعضاء و هیئت‌مدیره (برابر با اصل شده).

2-گواهی عدم سوءپیشینه برای اعضاء هیئت‌مدیره و بازرسین.

3-گواهی بانکی مبنی بر پرداخت 35% از سرمایه شرکت دریکی از بانک‌های کشور.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در کرمانشاه


وکیل مجربی به محل شما اعزام می‌شود (رایگان).
قرارداد امضا می‌شود.
مدارک کامل می‌شود.
در سایت ثبت نام انجام می‌پذیرد.
نام و امضاداران شرکت مشخص می‌شوند.
امور اداری ثبت شرکت انجام می‌گیرد.
پایان کار و تحویل مدارک به شما



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی در شمال غرب کشور واقع‌شده و دومین شهر پرجمعیت آن محدوده از کشور به شمار می‌آید. استان آذربایجان غربی از استان‌های مرزی ایران است و درواقع تنها استانی است که ایران در منطقه مرزی خود با ترکیه دارد. به همین سبب این استان ازلحاظ راه ارتباطی زمینی ایران و ترکیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این استان علاوه بر ارومیه 16 شهرستان دیگر را در حوزه استحفاظی خود دارد که این شهرستان‌ها به: اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، خوی، چالدران، چایپاره، شوط، پلدشت، سردشت، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده محدود می‌گردند. از دیرباز نیز ارومیه به سبب قرار گرفتن بر سر راه ابریشم و دروازه ارتباطی آن با کشورهای دیگر همچون قفقاز، میان‌رودان و آسیای صغیر از شهرهای پراهمیت به شمار می‌رفته و تجار راه ابریشم نیز در آن به تجارت می‌پرداختند. از دیگر ویژگی‌های این استان صنعت کشاورزی خاص این شهر است از محصولات مهم کشاورزی در آن باغ‌های گسترده انگور و سیب است و تنوع این میوه‌ها در این شهر کم‌نظیر است.

با توجه به تعریف کلی ارائه‌شده از ارومیه در ادامه می‌خواهیم در مورد سرمایه‌گذاری در این شهر مطالبی را بیاوریم تا دوستانی که مشتاق سرمایه‌گذاری در ارومیه هستند به‌خوبی از آن استفاده کنند. روند اداری ثبت شرکت در ارومیه طبق روالی که سراسر کشور اجرا می‌شود سلسله‌مراتب قانونی و اداری خود را طی می‌کنید. شما جهت هرگونه از شرکت‌هایی تعریف‌شده در قانون تجارت و حتی مؤسسات غیرتجاری که باهدف عام‌المنفعه تشکیل می‌شوند باید به اداره ثبت شرکت منطقه مراجعه کنید که به‌طور اختصاصی اینجا اداره ثبت شرکت ارومیه مدنظر است. این روند قوانین و مراحل مختص به هر شرکت را جداگانه دارد و برای هر یک از 8 دسته موجود شرکت‌های تعریف‌شده توسط قانون به‌طور کامل و جامع اعمال می‌گردند. لازم به ذکر است که این 8 دسته با توجه به حیطه فعالیت‌ها و اختیارات شرکت‌ها دسته‌بندی گشته‌اند. در اینجا ما به بررسی دودسته از شرکت‌ها و روند اداری و شرایط حاکم بر آن‌ها می‌پردازیم. این دودسته شرکت‌هایی هستند که طبق آمار اداره ثبت شرکت‌ها بیشترین متقاضی را به خود اختصاص داده‌اند. بدیهی ست در میان شما دوستانی باشند که اطلاعاتی در مورد دیگر دسته‌ها جهت اقدام به ثبت داشته باشند به همین منظور «ثبت شرکت ویونا» متخصصانی را در زمینه ثبت شرکت در اختیار دارد که آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان در این زمینه هستند؛ کافی است شما با «ثبت شرکت ویونا» تماس بگیرید.

شرایط و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ارومیه

جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ارومیه چند مورد باید بررسی شود. ابتدا باید در مورد ماهیت این شرکت و تعریفی که از آن در مراتب قانونی ارائه‌شده بپردازیم. سپس شرایط ملزوم آن را برایتان شرح داده و در نهایت به شرح مدارک و مراحل آن بپردازیم.

طبق روندی که گفته شد باید ابتدا در مورد ماهیت این شرکت توضیح دهیم. به‌طورکلی به شرکت‌هایی شرکت با مسئولیت محدود اطلاق می‌شود که جهت انجام امور تجاری تأسیس گشته‌اند و شرکا خود سرمایه اولیه آن را تأمین می‌کنند. سهام این شرکت یکجا محاسبه می‌گردند و قابلیت تقسیم شدن بین اعضا و تبدیل به قطعه سهام را ندارد و در قالب سهم‌الشرکه، سهم هر شریک از دیگران جدا می‌شود و درنهایت حیطه مسئولیت اعضای این شرکت محدود به میزان سهیم بودن آن‌ها در تأمین سرمایه اولیه شرکت است.

با توجه به تعریف ارائه‌شده بدیهی است که این شرکت نیز جهت تأسیس برای متقاضیان خود شرایطی را دارد و باید این شرایط برای متقاضیان برقرار باشد. این شرایط به شرح زیر است:

اولین شرط: شرکت با حداقل 2 (که به سن قانونی رسیده باشند) یا بیشتر از 2 نفر برای امور تجاری تشکیل‌شده باشد و هرکدام از شرکا فقط به‌اندازه سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت می‌باشند.

دومین شرط: در اسم شرکت می‌بایست کلمات با مسئولیت محدود قید شود در ضمن اسم شرکت نباید تضمین اسم هیچ‌یک از شرکا باشد والا شریکی که نام او در اسم شرکت ذکرشده باشد.

سومین شرط: حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک‌میلیون ریال است.

چهارمین شرط: حداقل 2 نفر از اعضای شرکت باید در تأمین سرمایه اولیه شرکت دخیل باشند.

شرایط ارائه‌شده و تعریفی که ارائه شد این نتیجه را می‌دهد که این شرکت جهت ثبت نیازمند تجربیات خاصی نیست و روند ساده‌تری را به نسبت دارد به همین جهت برای دوستانی که برای اولین بار می‌خواهند وارد عرصه تجارت شوند و به ثبت شرکت بپردازند، این نوع از شرکت‌ها مناسب است و توصیه می‌شود.

اما در ادامه باید مدارک و مراحل ثبت شرکت با ارومیه را شرح داده و بررسی کنیم. با توجه به محدودیت کلام در این بخش ما مختصراً به نام بردن آن‌ها می‌پردازیم اما نگران نباشید درصورتی‌که در مورد هر یک از موارد ذکرشده برای شما ابهامی به وجود آید «ثبت شرکت ویونا» آماده پاسخ‌دهی و ارائه خدمات لازمه به شما است.

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ارومیه

کپی کارت ملی و شناسنامه همه افراد (برابر با اصل شده)
گواهی عدم سوءپیشینه فقط برای اعضاء هیئت‌مدیره
مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ارومیه

با مشاوران ثبت شرکت ویونا تماس بگیرید.
ثبت شرکت ویونا یک وکیل مجرب را به رایگان به نشانی شما اعزام می‌کند.
انعقاد قرارداد
مدارک باید تکمیل گردد.
ثبت نام کردن در سایت اداره کل ثبت شرکت‌ها
نام و امضاءداران مشخص شوند و فرم‌های مشخص‌شده پر شوند.
امور اداری ثبت شرکت توسط وکیل پایه یک انجام می‌شود.
کار تمام شده و در محل موسسه ویونا به کارفرما تحویل داده می‌شود.
در ادامه با توجه به بررسی شرکت با مسئولیت محدود به بررسی نوع دیگری از شرکت‌های تعریف‌شده در قانون می‌پردازیم.

شرایط و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در ارومیه

طبق روندی که پیش گرفتیم در ابتدا به توضیح و بررسی ماهیت این شرکت می‌پردازیم و سپس در مورد شرایط آن گفته و در انتها مدارک و مراحل آن را میگوییم.

شرکتی را شرکت سهامی خاص می‌نامند که باهدف انجام امور تجاری تأسیس‌شده و اعضا به‌تنهایی و منحصراً به تأمین سرمایه اولیه آن می‌پردازند. به همین سبب سهام این شرکت که قابلیت تقسیم و تخصیص به افراد را دارد تنها میان اعضای شرکت تقسیم‌شده و سهامداران شرکت تنها اعضای شرکت هستند و در این شرکت نیز میزان تعهدات هر فرد نسبت به مسئولیت‌های شرکت محدود به سهم اسمی آن‌ها در تأمین سرمایه اولیه شرکت است.

اما با توجه به تعریف ارائه‌شده و با علم بر این مورد که برای تأسیس و ثبت شهر شرکتی متقاضیان آن باید شرایطی را داشته باشند در روند قانونی و اداری شرایط ثبت آن بدین‌صورت تعریف‌شده‌اند.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ارومیه

اولین شرط: شرکت ا حداقل 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس (به سن قانونی رسیده) که یکی بازرس اصلی و یکی بازرس علی‌البدل است تشکیل می‌گردد.

دومین شرط: اعضاء هیئت‌مدیره حداقل از 2 نفر هستند.

سومین شرط: سهامداران می‌بایست زمان تأسیس 35% از کل سرمایه شرکت خود را در حساب شرکت در شرف تأسیس واریز نمایند که در حساب شرکت در شرف تأسیس دریکی از بانک‌های کشور افتتاح نمایند.

چهارمین شرط: بازرسین شرکت به‌هیچ‌عنوان نباید با هیچ‌یک از اعضاء هیئت‌مدیره نسبت فامیلی داشته باشند.

پنجمین شرط: در شرکت‌های سهامی خاص اعضاء هیئت‌مدیره می‌بایست حداقل دارای یک سهام باشند.

ششمین شرط: حداقل سرمایه لازم جهت ثبت شرکت یک‌میلیون ریال معادل 100 هزار تومان است.

بعد از بررسی شروط لازم این شرکت دوستانی که مشمول آن می‌شوند می‌توانند جهت اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص در ارومیه مدارک لازم آن را تهیه و تنظیم کرده و سپس مراحل آن را سپری کنند. این مدارک و مراحل به‌اختصار در ادامه آورده شده است.

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در ارومیه

کپی کارت ملی و شناسنامه همه سهامداران اعضاء و هیئت‌مدیره (برابر با اصل شده).
گواهی عدم سوءپیشینه برای اعضاء هیئت‌مدیره و بازرسین.
گواهی بانکی مبنی بر پرداخت 35% از سرمایه شرکت دریکی از بانک‌های کشور.
مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در ارومیه

کارفرما با وکلای مجرب ثبت شرکت ویونا تماس برقرار می‌کند و پس از اعزام یک وکیل به محل دفتر کارفرما، قراردادی بین ثبت شرکت ویونا و فرد یا افراد کارفرما امضا می‌شود.
مدارک لازم ذکرشده تکمیل می‌گردد.
در سایت ثبت نام شده و پذیرش اولیه اخذ می‌گردد.
نام شرکت تعیین گردیده و فرم‌های مربوطه امضا می‌شود.
امور اداری ثبت شرکت را یک وکیل مجرب انجام می‌دهد.
کار به پایان رسیده و در محل ثبت شرکت ویونا به کارفرما تحویل داده می‌شود.
اکنون‌که با شرایط، مدارک و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در ارومیه آشنا شدید توجه داشته باشید که در هر مرحله از آن می‌توانید با ثبت شرکت ویونا در ارتباط باشید و خدمات لازمه را دریافت نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()